روش داروین برای کسب و کار

0

روش داروین برای کسب و کار.

بساز تـا زنده بمانی

با توجه به نظریه تکامل، تنها کسانی که سازگاری بیشتری نسبت به محیط دارند، زنده میمانند. دراین قسمت چگونگی  کارکرد آن در دنیای کسب و کار آمده است.
چارلز داروین دلش می خواست یک شرکت کشنده تاسیس کند. او می‌دانست قوی‌ترین و یا اولین نفر نیست که شانس زیادی برای زنده ماندن دارند بلکه کسی که بیشترین سازگاری را دارد برنده می‌شود. همین جمله در کسب و کار نیز درست است.

من همه تلاشم را می‌کنم که با رقبایمان رقابت کنم، همان طور که همه  فعالان اقتصادی باید انجام بدهند.

ولی بیشتر وقت ها مثل داروین فکر میکنم: تکامل بهتر از انقلاب است .

بازاریابان ما کسانی هستند که به کسب وکار رسیدگی می‌کنند. آنها می‌خواهند سریعاً محصولات و سرویس‌های برند را بگیرند که با آن درآمد کسب کنند و پول نقد تولید کنند.

درهمین حال کارشناسان اطلاعات تمایل دارند که پیش بروند و می‌خواهند اطلاعات کامل تکنولوژی را قبل از اینکه دیگران بفهمند دریافت کنند.
تابه حال شده که ما منتظر شرکتی دارای ویژگی های کامل واشکالات زیادی داشته باشیم و همین طور هم در ارتقا دادن آن شرکت درحالی که هیچ پشتیبانی مالی و فروشی نداشتیم.دربسیاری ازشرکت های موفق، تکامل استراتژی استانداردی است.

به عنوان مثال سایت تجاری آمازون تنها بافروختن کتاب راه اندازی شد ولی حالا هر چیزی که بتواند می فروشد. هنگامی که شرکت اپل، آی فون را راه اندازی کرد. نمیتوانست برنامه های چندمنطوره را بالا بیاورد، تشخیص چهره نداشت ودوربینش هم بد نبود ولی آلان همه آنها با برنامه های بیشتری را دارد .

بیشترشرکت ها (مایکروسافت وشرکت هایی که فکرش را بکنید) در به راه اندازی کسب وکار بوسیله فروختن سریع کالاها موفق بودند، چون آنها زمان زیادی برای کیفیت یا ترجیحات مشتری تلف نمیکردند. من وقتی آن اتفاقات را می‌بینم به خودم یادآوری می‌‌کنم: تکامل نه انقلاب

هم اکنون می‌دانم که هیچ خجالتی برای اینکه در جایگاه دوم باشم نیست. بعضی موقع‌ها خوب است که به رقیبتان اجازه بدهید تا اشتباهات اولیه را به جای شما انجام دهد. فقط مطمئن شوید که کسب وکاری که ساخته‌اید دارای قطعه‌های روبه رشد بیشتری باشد.

Leave A Reply