• آغاز واگذاری فرآیند صدور جواز تأسیس صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور
  • تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و انجمن تولید کنندگان فولاد ایران
  • پيام مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به مناسبت شهادت سردار سرافراز سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی
  • تراز تجاری مثبت در 9 ماهه سال جاری/ افزایش حجم واقعی صادرات کشور نسبت به سال گذشته
  • منابع تأمین مالی برنامه‌های تولید و اشتغال
  • در رفع نیازهای فنآورانه واحدهای تولیدی با روند رو به رشد همراهيم
  • شناسایی نیازهای فنآورانه صنعت و رفع آن از طریق واحدهای علمی و فنآور
  • تمامي ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ملي و بين‌المللي براي پيوند SMEها با صنايع بزرگ به‌كار گرفته شود
  • نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل، آغاز یک حرکت بزرگ در عرصه تولید کشور
  • لزوم تداوم و تنوع بخشي به سازوكارهاي حمايتي براي توانمند سازي هرچه بيشتر صنايع كوچك و متوسط كشور

سي پي ام، از کنسرسيوم تبليغاتي به کنسرسيوم فروش

سي پي ام يک کنسرسيوم صادراتي از توليدکنندگان پوشاک است که در پراتو ايتاليا واقع شده است . در اواخر سال 1990 اعضاي کنسرسيوم سي پي ام تصميم گرفتند که به بازار روسيه وارد شوند. در ابتدا اين تصميم بسيار بلندپروازانه ارزيابي مي‌شد و گروه تصميم گرفتند به عنوان اولين قدم براي ورود به روسيه در بازار گرجستان حضور پيدا کنند.
کنسرسيوم با کمک دانشگاه فني گرجستان توانست روابطي با تجار محلي برقرار نمايد. يک تور بازاريابي و ارزيابي حدود 500.000 دلار از محصولات اعضاي کنسرسيوم را خريداري کرد. با اين حال، مشکلات پرداخت وجوه منجر شد که اعضاي کنسرسيوم تقاضاي تضمين پرداخت وجه براي محصولات خود را نمايند. از آنجايي که شرکت‌هاي عضو کنسرسيوم غالباً شرکت‌هاي کوچک بودند و ميزان فروش هر عضو محدود بوده است. هيچ گونه ضمانتي که در برگيرنده‌ي تک‌تک اعضا باشد، وجود نداشت. براي غلبه بر اين مشکلات رئيس کنسرسيوم براي رسيدن به توافقي با رئيس بانک مرکزي گرجستان به مذاکره پرداخت. بانک مرکزي توافقنامه‌اي تضميني با بانک سوئيس امضا نمود تا بدين وسيله پرداخت وجوه به کنسرسيوم را تضمين نمايد.
از آنجايي که تنها مي‌توانستند يک خط اعتباري به نام کنسرسيوم کسب کنند و اعضا نمي‌خواستند از چنين فرصت تجاري چشم پوشي کنند، تصميم گرفته شد که سي پي ام تبادلات مالي اعضاي خود را اداره نمايد. براين اساس کنسرسيوم خريدار محصولات اعضاي خود شد. اعضا فاکتورهاي خود را براي محصولات عرضه شده به کنسرسيوم مي‌فرستادند. در عوض کنسرسيوم يک فاکتور براي کل محصولات به خريدار در گرجستان ارسال مي‌کرد. براي کنسرسيوم سي پي ام يک تغيير در اساسنامه ضروري بود تا بتواند فاکتورها را صادر نمايد. زماني که وجوه پرداختي به کنسرسيوم مي‌رسيد، کنسرسيوم براساس فاکتورهاي صادر شده،  به اعضاي خود پرداخت مي‌کرد. کنسرسيوم به عنوان يک شرکت خدماتي از اعضاي خود براي اين تبادلات مبلغي دريافت نمي‌کند. اما اعضا توافق کرده‌ بودند که به منظور تامين هزينه‌هاي اداري مربوط به قرارداد، کنسرسيوم  مي‌تواند 5% مازاد دريافت نمايد.( به عنوان مثال، قرارداد با مشتري گرجستاني مشخص کرده که سي پي ام مسئول تبليغ محصولات در گرجستان و برگزاري نمايشگاه‌ها است).
براي سي پي ام، حرکت از يک کنسرسيوم تبليغاتي به کنسرسيومي که به طور مستقيم فروش محصولات اعضا را اداره مي‌نمايد، يک موفقيت محسوب مي‌شد.

QR Code

نقشه کشوری خوشه ها