مأموريت و فعاليتها
مأموريت
یک- طراحی و پیاده سازی برنامه های توسعه کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط.
دو– نقش آفرینی به عنوان محمل خلق و انتشار دانش و تجربه در قالب انتشار کتب، جزوات
سه– بسط و ارتقای توانمندی های مدیریت توسعه خوشه های کسب و کار و واحدهای خرد، کوچک و متوسط کسب و کار در میان سیاست گذاران و نهادهای توسعه ای.
چهار- توسعه و بسط دانش مدیریت توسعه خوشه های کسب و کار
زمينه هاي فعاليت
توسعه كسبوكارهاي كوچك و متوسط
تحقيقات بازار و خدمات بازاريابي
كارآفريني و آموزشهاي مربوطه
ايجاد و توسعه كنسرسيومهاي صادراتي و سيستمهاي مديريت صادرات
مديريت مديريت منابع انساني
برنامهريزي استراتژيك
توسعه شبكهها و خوشههاي كسبوكار
توانمندسازي سازمانهاي كارفرمايي و انجمنهاي صنفي
مديريت نگهداري و تعميرات
توسعه اقتصاد منطقهاي
كتب و مقالات تأليف شده
در راستای توسعه علمی و دانش بومی کشور در خصوص خوشه های کسب و کار، تیم مدیریت توسعه خوشه های کشور، اقدام به تدوین و انتشار کتب مرتبط می نماید که برخی از آنها عبارتند از:
– کتاب مدیریت توسعه خوشه های کسب و کار
– کتاب برندسازی مشارکتی، با نگرشی بر خوشه های کسب و کار
– کتاب توسعه خوشه های صنعتی در برنامه ریزی منطقه ای
– کتاب خوشه های صنعتی، نظریه ها و کاربردها در برنامه ریزی منطقه ای
– کتاب مرجع تخصصی نرم افزار Primavera
– کتاب چکیده پایان نامه ها
– کتاب برنامه ها و سیاست های توسعه صنایع کوچک و متوسط (با بررسی هفت کشور)
– کتاب آیین نامه توسعه خوشه های کسب و کار
– کتاب راهنمای توسعه کنسرسیوم صادراتی
– کتاب برترین مجموعه استراتژی های بازاریابی در کسب و کارهای کوچک
– مدیریت توسعه خوشه های کسب و کار؛ روشها و راهبردها بر مبنای رویکرد یونیدو
– توسعه خوشه های کسب و کار در ایران
-مدیریت و توسعه صادرات
– رويكردها و مدلهاي توسعه صنايع كوچك در ايران
– نگاهي بر پروژه هاي توسعه خوشه اي در ايران
– کارآفرینان و هنرمندان منتخب صنعت مبلمان
– اصول مطالعه بازار و بازارشناسي
– راهنماي زنجيره ارزش