انتشار کتاب مدیریت راهبردی کنسرسیوم های صادراتی

0

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، از انتشار کتاب مدیریت راهبردی کنسرسیوم های صادراتی با موضوع بررسی تجربه های یونیدو در کشورهای مراکش، پرو، تونس و اروگوئه به همراه تحلیل راهبردی آنها خبر داد.

به گزارش ایران آنلاین ؛  روح الله ابراهیمی  اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که کشورهای در حال توسعه و صنایع کوچک و متوسط آنها را در مسیر توانمند سازی قرار داده است نگاه به بازارهای جهانی و هماهنگ عمل کردن در حوزه تولید و عرضه محصولات متناسب با نیازها و ذائقه اینگونه بازارها است.

وی اضافه کرد: افزایش در تولید در کنار با کیفیت تولید کردن محصولات بمنظور پاسخ به نیاز بازارهای بین المللی در حجم بالا را نیازمند سوق دادن تولید کنندگان کوچک به نزدیکی و همکاری با یکدیگر است.

وی گفت: خروجی ایده و مدل این گونه فعالیت تولیدی، به نام کنسرسیوم شناخته شده است و تولیدکنندگان کوچک در تلاش هستند تا با فعالیت های مشترک در تولید کالای تمام شده بتواند با افزایش سطح تولید خود سهم مهمی در بازارهای جهانی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم  تجربه کشورهای مختلف در اجرایی کردن مدل کنسرسیوم های صادراتی را برای فعالان صنایع کوچک و متوسط استان قم بسیار راهگشا و موثر دانست و عنوان کرد: در دنیای امروز برای افزودن به سرعت پیشرفت و موفقیت لازم نیست راه های رفته را مجدداً تجربه کرد و تنها کافیست با برقراری ارتباط علمی و استفاده از دانش روز که برآمده از رفتارها و آزمون خطاهای دیگران است به پیشرفت تولیدکنندگان استان با کمترین اشتباه یاری رساند.

وی کمک به تولید و توسعه صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان را از وظایف و برنامه های راهبردی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برشمرد و تاکید کرد: به تبع این برنامه راهبردی سازمان، شرکت شهرکهای صنعتی استان به همراه مدیران سازمان که دارای توانمندی های بالای علمی و کاربردی در حوزه صنایع کوچک و فعالیت های صادراتی و به خصوص تجربیات موفق در  کنسرسیوم های صادراتی هستند با آماده سازی محتوای لازم و ترجمه متون تجربیات کشورهای پرو مراکش، تونس و اروگوئه اقدام به انتشار کتاب "مدیریت راهبردی کنسرت سیم های صادراتی" نمود.

ابراهیمی خاطرنشان ساخت: در این کتاب که کمک قابل توجهی به فعالان صنایع کوچک و متوسط قم و کشور در بخش صادرات جهانی می‌کند، به موضوعاتی چون نقش کنسرسیوم های صادراتی به جهانی شدن صنایع کوچک و متوسط، روش یونیدو برای کنسرسیوم های صادراتی  مدیریت کنسرسیوم صادراتی و چگونگی تشکیل، راهبرد و مدیریت و فعالیت در قالب کنسرسیوم ها تشریح شده است.

این کتاب در منوی کتابخانه همین سایت در قسمت سایر منابع آموزشی قابل دانلود و مطالعه می باشد.

Leave A Reply