اولويت اصلي دولت حمايت ويژه از صنايع کوچک

0

 

معاون وزير صنعت با بيان اينکه حمايت ويژه از صنايع کوچک از اولويتهاي اصلي دولت در سال جاري است، گفت: در جهت حمايت از اين صنايع، سرمايه صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک به ۲۵ ميليون دلار افزايش يافته است.
سيد محمد علي سيد ابريشمي در سفر يک روزه به استان سيستان وبلوچستان، صنايع کوچک را يکي از عوامل مهم توسعه اشتغال درکشور عنوان کرد وگفت: اين صنايع از گستردگي وتنوع بالايي برخوردار بوده و مي توانند در استانها و مناطق متفاوت با توجه به نياز منطقه و فرهنگ آن خطه، نيازسنجي و اجرايي شوند.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک وشهرکهاي صنعتي ايران با بيان اينکه صنايع بزرگ از اين ويژگي برخوردار نيستند و اغلب مي توانند در يک منطقه خاص فعاليت کنند، تصريح کرد: به همين دليل توجه ويژه به صنايع کوچک مورد تاکيد دولت در سال جاري قرار گرفته است.
سيد ابريشمي در بخش ديگري از سخنانش عرصه فعاليت شهرکهاي صنعتي را ايجاد زير ساختهاي مناسب در شهرکها و نواحي صنعتي نظير آبرساني، اتصال به شبکه برق، گاز و آسفالت ذکر کرد و افزود: در حال حاضر ايجاد 940 شهرک و ناحيه صنعتي در سراسر کشور به تصويب رسيده است.
وي ضمن تاکيد بر کيفي سازي شهرکهاي صنعتي خاطر نشان کرد: در اين راستا ارائه مطلوب تر خدمات به صنعتگران مستقر در شهرکهاي صنعتي در دستور کار کليه شرکت هاي شهرکهاي صنعتي سراسر کشور قرار گرفته است.
معاون وزير صنعت، معدن وتجارت در خصوص حل مشکل ماليات برارزش افزوده نيز گفت: با پيگيريهاي انجام شده در تلاش هستيم تا درصدي از درآمد ماليات برارزش افزوده که شهرداري اخذ مي کند به شرکتهاي خدماتي مستقر در شهرکها اختصاص يابد تا اين شرکت ها بتوانند خدمات بهتري به شهرکهاي صنعتي ارائه کنند.
گفتني است معاون وزير صنعت، معدن وتجارت ضمن بازديد از شهرک صنعتي زاهدان – ميرجاوه از نزديک در جريان فعاليت سه واحد صنعتي مستقر در اين شهرک صنعتي قرار گرفت.
همچنين در اين سفر يک روزه مديرعامل سازمان صنايع کوچک وشهرکهاي صنعتي ايران در ديدار با استاندار اين استان مسائل و مشکلات صنعتگران را مورد بررسي قرارداده و تصميمات لازم در اين خصوص اتخاذ شد.

Leave A Reply