بازدید مدیران و کارشناسان سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از شهرک صنعتی چرمشهر

0

تن از مدیران و کارشناسان سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از شهرک صنعتی چرمشهر بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، محمد عالمگیر چودری (مدیرعامل سازمان صنایع کوچک پاکستان)، عمر ئوزدمیر (کارشناس ارشد صنایع کوچک ترکیه)، دامار و محمد ایوب، از دبیرخانه سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در این بازدید، از واحدهای صنعتی کام پوست، چرم حسن‌زاده و انستیتو چرم شهرک صنعتی چرمشهر دیدن کردند.
مدیران عامل واحدهای صنعتی کام پوست و چرم حسن‌زاده در این بازدید با تشریح چگونگی فرآیند تهیه و تولید سالامبور و چرم سبک و سنگین، ارتباطات بین‌المللی و روابط خارجی واحدهای چرم‌سازی ایران با سایر کشورهای دنیا را عامل مهمی برای توسعه و پیشرفت این صنعت دانستند و اظهار داشتند: به‌خاطر شرایط موجود اگر بخواهیم چرم باکیفیت تولید کنیم، قیمت تمام شده محصول تولیدی افزایش یافته و همین عامل بازدارندگی چرم ما در بازارهای جهانی می‌شود.
ایشان بازدیدهای خارجی و حضور تولیدکنندگان چرم ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی را دو حرکت عمده و مهم در توسعه صادرات و بازارهای خارجی برشمرده و خواستار افزایش بازدیدهای خارجی از شهرک صنعتی چرمشهر شدند.
مدیران و کارشناسان سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در پایان از انستیتو چرم، شهرک صنعتی چرمشهر بازدید کردند و مسئول انستیتو پس از ارائه گزارشی از چگونگی احداث این مرکز علمی، به سئوالات بازدیدکنندگان پاسخ داد.
در این بازدیدها احمد جوانمردی (مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران)، ایرج داداشی آذر (سرپرست مدیریت توسعه بازار و امور بین‌الملل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران) و مجید صفری (نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در شهرک‌های صنعتی چرمشهر و سالاریه) ، مدیران و کارشناسان اکو را همراهی می‌کردند.
گفتنی است، سازمان همکاری اقتصادی (اکو) یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای با ده عضو، متشکل از کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان است که با حدود ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت و ۸،۶۲۰،۶۹۷ کیلومترمربع وسعت، امکانات وسیع نفت، گاز و صنعت را در اختیار دارد و برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می‌کند.

Leave A Reply