بنیاد برکت با احداث کارخانه بستنی سازی کام سنندجی های را شیرین کرد

0

 

جمال ساعدی افزود: کارخانه جدید تولید بستنی در سال 88 با مشارکت بنیاد برکت در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع در جنب کارخانه قبلی در شهرک صنعتی سنندج احداث شد.

وی ادامه داد: مساحت زمین کارخانه شش هزار متر مربع است که از این میزان چهار هزار متر مربع به احداث خط تولید بستنی، ساختمان ها و سوله اختصاص داده شده است.

ساعدی در مورد میزان سرمایه گذاری پروژه توضیح داد: تاکنون 500 میلیارد ریال برای احداث این مجتمع تولید بستنی سرمایه گذاری شده که 70 میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی است و بقیه با مشارکت بنیاد برکت تأمین شده است.

وی در مورد میزان اشتغالزایی پروژه گفت: تا پیش از مشارکت بنیاد برکت حدود 40 نفر در این کارخانه مشغول کار بودند اما پس از این مشارکت تعداد شاغلان کارخانه به 300 نفر افزایش یافت.

مدیرعامل این کارخانه تولید بستنی افزود: میزان تولید بستنی ما پیش از مشارکت با بنیاد برکت 10 تن در روز بوده اما اکنون ظرفیت اسمی تولید کارخانه 100 تن در روز تعریف شده و بزودی به تولید 60 تن در روز خواهیم رسید.

ساعدی با اشاره به اینکه کارخانه بستنی عسل قادر به تولید صد نوع بستنی مختلف است، گفت: بزودی میزان توزیع بستنی در سراسر کشور افزایش خواهد یافت و امکان صادرات بستنی به کشورهای همسایه به خصوص عراق فراهم می ‎شود.

یکی از اهداف بنیاد برکت برای مشارکت در اینگونه طرح ها، ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان مناطق محروم است.

این بنیاد به قصد توانمندسازی اقتصادی و حمایت از کارآفرینان محلی در اینگونه پروژه ها مشارکت می کند و قصد ماندگاری در طرح های یاد شده را ندارد.

بنیاد برکت سهم خود را در طرح های مشارکتی بین سه تا پنج سال پس از افتتاح، واگذار می کند تا بتواند سرمایه های خود را برای راه اندازی دیگر پروژه ها بکار گیرد.

این بنیاد در هفت سال گذشته در اجرای 209 طرح اقتصادی در مناطق محروم کشور مشارکت مالی داشته تا علاوه بر توانمندسازی اقتصادی این مناطق، از کارآفرینان محلی حمایت کند.

تاکنون بنیاد برکت از 66 مورد از این پروژه ها پس از طی مراحل نهایی، خارج شده است که این روش از سیاست های اصولی این بنیاد تلقی می شود.

پیش بینی شده، طرح های یاد شده برای بیش از 134 هزار نفر در 95 شهرستان و 854 دهستان ایجاد اشتغال پایدار خواهد کرد.

میزان سرمایه گذاری بنیاد برکت در این طرح ها 860 .31 میلیارد ریال بوده است.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سال 86 بمنظور خدمات رسانی به نقاط محروم کشور تأسیس شد.

Leave A Reply