واحد رنگ کاری خوشه مبلمان قم در شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع) احداث می شود

0

شرکت شهرکهای صنعتی استان قم، از احداث آبشار رنگ در خوشه کسب وکار مبلمان استان با اعتباری بالغ بر8 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در شهرک تخصصی صنعتی ثامن الائمه(ع) قنوات خبرداد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم، امیرهوشنگ طیبی نژاد با اعلام این مطلب اظهارداشت: استان قم با وجود سه هزارو 500 واحد تولیدی محصولات چوبی کشور سهم کمی در صنایع تکمیلی این محصول دارد.
وی عدم وجود کارگاه های مجهز رنگ کاری و رویه کوبی در استان را از نقاط ضعف صنایع تکمیلی درودگری دانست و گفت: این ضعف بزرگ سبب شده تا 80 درصد از مبلمان و محصولات چوبی تولیدی قم به صورت خام فروخته شده و استان از ارزش افزوده این صنعت بهره بسیار کمی ببرد.
طیبی، عدم آشنایی تولید کنندگان با تکنولوژی روز در این حوزه و عدم وجود نقدینگی واحدها برای انجام عملیات تکمیلی بر روی محصولات را از دلایلی اصلی خام فروشی و بوجود آمدن وضعیت موجود عنوان کرد.
وی در ادامه توضیح داد: در همین راستا دفتر توسعه خوشه مبلمان به منظور تشویق واحدها برای تکمیل محصولات خود و ایجاد واحدهای به روز رنگ کاری و رویه کوبی توسط فعالان این خوشه کسب وکار وارد عمل شد.
وی افزود: براساس تفاهم انجام شده بین سازمان صنایع کوچک و صندوق کارآفرینی و امید در ارائه تسهیلات با بهره پایین، این دفتر واحدهای واجد شرایط جهت ایجاد مراکز تکمیل مبلمان در خوشه و نیز اتصال آنها برای تامین نقدینکی را شناسایی و اقدامات لازم را انجام داد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم اضافه کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته واحد رنگ کاری پیشرفته و احداث آبشار رنگ خوشه کسب وکار مبلمان استان قم با اعتباری بالغ بر8 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در شهرک تخصصی صنعتی ثامن الائمه(ع) قنوات راه اندازی خواهد شد.
وی یادآور شد: هم اکنون دستگاهها و تجهیزات لازم خریداری ویک واحد کارگاهی نیز در این شهرک تخصصی صنعتی به این منظور اختصاص یافته است.

Leave A Reply