ضرورت توجه بیشتر واحدهای تولیدی آذربایجان غربی به بازار مصرف کشور عراق

0

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجان غربی در نشست با هیئت تجاری از سلیمانیه کشور عراق بر توجه بیشتر واحدهای تولیدی استان برای یافتن بازارهای جدید در کشور عراق تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجان غربی ،علی اکبر عسکری در این نشست که با حضور رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان و دبیر اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاروزی ارومیه و تعدادی از صنعتگران با نمایندگان شرکت شهرکهای صنعتی عراق برگزار شد، افزود: مردم ایران و عراق دارای سلایق و فرهنگ نزدیک به هم هستند و صنعتگران استان باید با شناسایی نیازهای طرف مقابل و تولید محصولات کیفیت مدار در جهت بهبود وضعیت خود اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه دولت سیاستهایی جهت خروج از رکود فزاینده را در دستور کار داده است، ابراز داشت: امیدواریم با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و افزایش تعاملات بین المللی شاهد ارتباطات دوسویه در زمینه های مختلف از قبیل اقتصادی و صنعتی با همسایگان خود باشیم.

عسکری با تأکید بر اینکه برای رفع مشکلات موجود باید گامهای جدی بصورت عملی برداشته شود تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم، افزود: باید از ظرفیت هم مرز بودن استان با سه کشور بعنوان ابزاری در جهت توسعه رفاه و صنعت نهایت استفاده را نماییم.

قادری عضو ارشد هیئت تجاری سلیمانیه عراق نیز در این نشست با بیان اینکه مردم عراق تمایل بسیاری به همکاری در تمامی زمینه ها با ایرانی ها دارند، اظهار کرد: طرف ایرانی با ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و صادرات گرا و برند سازی می تواند به احیای بازارهای از دست رفته در عراق اقدام نمایند.

وی با اشاره به احداث شهرک صنعتی سلیمانیه بعنوان اولین شهرک صنعتی در عراق توسط طرف ایرانی، افزود: جهت حضور تجار و سرمایه گذاران در عراق مشوق ها و مزایای خاصی در نظر گرفته شده که از آن قبیل می توان به معافیت مالیاتی به مدت 10 سال و 5 سال نیز معافیت گمرکی و ارائه زمین صنعتی به قیمت بسیار مناسب به طرفهای ایرانی و آماده سازی زیرساختها توسط دولت عراق اشاره کرد.

Leave A Reply