وزیر صنعت پیگیر مشکل صادرات کاشی و سرامیک استان یزد است

0

 

 سید محمد میر محمدی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بر عزم دولت تدبیر و امید در تثبیت قوانین و عدم تغییرات آنی در عرصه ضوابط و مقررات در کشور تأکید نمود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصول دولت تدبیر و امید، تأکید بر لزوم تثبیت قوانین و جلوگیری از تغییرات لحظه ای و فوری ضوابط در جهت حمایت از سرمایه گذاری و ایجاد ثبات در تصمیم گیری های کشور است.

در این نشست که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات معدن داران و لزوم حمایت قضایی از سرمایه گذاران و بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران استان برگزار شد استاندار یزد افزود: نباید به صرف طرح یک مسئله یا بروز یک اتفاق در عرصه های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی، آن را اصل قرار داده و بر مبنای آن به قضاوت نشست.

وی اضافه کرد: باید همه جوانب امر را سنجید و کلیات موضوع را در نظر گرفت وگرنه نمی توان به درستی تصمیم گرفت و ایفاء نقش نمود.

میرمحمدی آنگاه با اشاره به نقش آفرینی کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه گذاران در استان، به توضیحات رئیس کل دادگستری استان در این خصوص اشاره نمود و گفت : قطعاً دستگاه قضایی استان در چارچوب قوانین و ضوابط، حمایتهای مؤثری را از سرمایه گذاران انجام داده و خواهد داد.

وی آنگاه به پیشنهاد تشکیل شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی در ارتباط با رفع مشکلات به وجود آمده در زمینه حوادث ناشی از کار در کارگاههای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و خواستار اجرایی شدن این پیشنهاد شد.

استاندار یزد آنگاه خطاب به کارفرمایان و سرمایه گذاران استان خاطر نشان نمود: کارفرما باید کارگر را همچون اعضاء خانواده خود بداند و در زمینه حوادث ناشی از کار، تمام تلاش خود را برای بهبود و احقاق حق کارگر به کار گیرد.

وی همچنین ضمن قول مساعد برای بررسی و انتقال مشکل پرداخت حق خرید گندم کشاورزان استان از سوی دولت، به موضوع خرید شیر تولیدی و پرداخت یارانه دامداران از سوی دولت اشاره نمود و گفت: به سازمان تعاون روستایی ابلاغ شده که با توجه به صدور بخشنامه اخیر وزیر کشاورزی، هر کیلو شیر تولیدی از دامداران استان به قیمت 1440 تومان خریداری شود.

Leave A Reply