بررسي ايجاد خوشه هاي صنعتي فرش و خشکبار در دست مشاور

0

بررسي ايجاد خوشه هاي صنعتي فرش و خشکبار در دست مشاور

قاسمي- خوشه هاي صنعتي فرش و خشکبار استان در تهران بررسي مي شود.

مدير عامل شرکت شهرک هاي خراسان جنوبي گفت: به منظور بررسي خوشه هاي صنعتي قابل اجرا در استان مشاوري تعيين شده که پس از بررسي و تصويب نهايي طرح ها در تهران نتيجه کار اعلام مي شود.

مهندس «جرجاني» افزود: 2 سال قبل خوشه سنگ پيشنهاد شد که در تهران به تصويب نرسيد زيرا با وجود قابليت ها و معادن غني ، خراسان جنوبي در فرآوري و فروش ضعيف عمل کرده در حالي که برخي استان ها مانند اصفهان موفق تر بوده اند.

وي خوشه فرش و خشکبار (زرشک و عناب) را از ديگر گزينه هاي پيشنهادي استان عنوان کرد که در دست بررسي است.

وي همچنين از برگزاري همايش سرمايه گذاري و توسعه صادرات محصولات خوشه طيور خبرداد و محور و هدف همايش امروز را توسعه بازارهاي فروش در کشورهاي همسايه عنوان کرد. «جرجاني» سرمايه گذاري و اشتغال در صنعت طيور، طرح هاي اولويت دار براي سرمايه گذاري در اين بخش، اعطاي مشوق هاي سرمايه گذاري در صنعت طيور و منطقه ويژه، بررسي بازارهاي داخلي و خارجي و بازار مصرف کشورهاي افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهاي حاشيه خليج فارس را از محورهاي اين همايش برشمرد.

وي گفت: زنجيره توليد، فرآوري، بازاريابي و فروش خوشه طيور در استان فراهم شده و با وجود حدود 800 مرغداري، 4 واحد فرآوري و بازار هدف همه زيرساخت هاي خوشه طيور در استان فراهم است.

بنا به گفته وي، در مورد اين خوشه تحقيقات از يک سال و نيم قبل انجام و عامل توسعه آن نيز بررسي شده است؛ علاوه بر آن با يک شرکت قراردادي منعقد شده تا بازاريابي محصولات خوشه طيور را در افغانستان انجام دهد و نتيجه آن هم به زودي در کارگروه اقتصادي اعلام مي شود.

Leave A Reply