خراسان جنوبی به عنوان پایلوت کشور در خوشه طیور انتخاب شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عباس جرجانی ظهر امروز در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات محصولات خوشه طیور خراسان جنوبی اظهار داشت: خوشه طیور در استان به عنوان استان پایلوت آغاز شده است و نخستین مرحله برای شکل‎گیری یک خوشه صنعتی مطالعات است که خوشه‌های طیور، سنگ، خشکبار و فرش در استان انجام شده است.

وی افزود: از سال 80 شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی به عنوان حمایت از خوشه‌های صنعتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی در حال حاضر به عنوان قانون گذار در بخش خوشه‌های صنعتی عمل می‌کند، افزود: در حال حاضر در کشور تعداد 388 خوشه صنعتی شناسایی شده که حمایت از خوشه‌های صنعتی در سیاست‌های کلی نظام مورد توجه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: ابتدا خوشه‌های مختلفی از جمله خوشه سنگ، خوشه خشکبار و فرش دستباف را در دست داشتیم اما بر اساس مطالعات انجام شده خوشه طیور برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شد که در این زمینه خراسان جنوبی به عنوان پایلوت انتخاب شد.

جرجانی با بیان اینکه خوشه‌های صنعتی به عنوان عاملی برای توسعه کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته هستند، افزود: خوشه‌های صنعتی کسب و کارهای کوچکی هستند که در یک منطقه با گرایش‌های مختلف صنعتی یکدیگر را پوشش می‌دهند تا بتوانند یک بحث تولیدی را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مرحله شکل گیری خوشه صنعتی ابتدا مطالعات است، اظهار داشت: نخستین مرحله برای شکل گیری یک خوشه صنعتی بخش مطالعات است و خوشه‌های صنعتی در توسعه اقتصاد کشورها نقش بسیار زیادی دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: نزدیک به 4 دهه است که خوشه‌های صنعتی در کشور مورد حمایت بخش‌های دولتی و خصوصی قرار گرفتند و برای مشخص شدن سیاست‌های خوشه‌های صنعتی هر ساله شورای راهبردی تشکیل می‌شود.

Leave A Reply