آغاز ساخت شهرک لوازم خانگي با حضور وزير صنعت در تبريز

0

در اين شهرک 40 هکتاري واحد هاي توليد کننده انواع لوازم خانگي مستقر خواهند شد.

اين شهرک در قطعات 1500 تا 60 هزار متري به متقاضيان توليد لوازم خانگي واگذار و پيش بيني ميشود با تکميل آن حدود 3 هزار نفر به صورت مستقيم مشغول به کار شوند.
وزير صنعت معدن و تجارت در مراسم کلنگ زني اين شهرک با بيان اينکه وارادت گسترده لوازم خانگي به کشور قابل قبول نيست گفت: اميدواريم صنعت لوازم خانگي در آذربايجان شرقي فعال شود و محصولات با کيفيت برتر و قيمتهاي رقابت پذير در آن توليد شود.
نعمت زاده افزود: براي آذربايجان شرقي چندين بخش صنعتي پيش بيني شده که يکي از آنها لوازم خانگي است و با توجه به اينکه تاکنون توجه زيادي به اين صنعت نشده ، اميدواريم در آينده اين صنعت به عنوان صنعتي رقابت پذير در جهان تبديل شود.
وزير صنعت معدن و تجارت تاکيد کرد: هيچ کشوري بدون صنعت توسعه نخواهد يافت و آذربايجان شرقي قابليت توسعه صنعتي دارد و زيربناهاي خوبي از گذشته در اين خطه وجود دارد.
نعمت زاده باتاکيد بر ارتقاي وضع صنعت خودروسازي افزود: ارتقاي قطعه سازي خودرو و هوشمند سازي قطعات خودرو نيز مورد توجه است.
وي با تاکيد بر روند حمايت از سرمايه گذاري در صنعت خودرو گفت: در فضاي ايجاد شده در سطح بين الملل بايد تلاش کنيم تا باتوليد کنندگان بزرگ توليدات مشترک داشته باشيم و از نام و نشان خارجي براي صادرات بهره ببريم.
نعمت زاده افزود: در ديدار با هيئت هاي خارجي تلاش داريم تا زمينه سرمايه گذاري مشترک را در داخل فراهم کنيم و اينکه تنها وارادت کالاهاي آنان صورت گيرد قابل قبول نيست.

افتتاح طرح توسعه توليد شيريني و شکلات در تبريز
طرح توسعه يک شرکت بزرگ توليد شيريني و شکلات در تبريز امروز با حضور وزير صنعت ، معدن و تجارت افتتاح شد.
با افتتاح اين طرح روزانه 36تن انواع کيک کلوچه شيريني و بيسکوئيت و کيک صبحانه توليد و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه ميشود.
بخش خصوصي براي اين طرح با اشتغالزايي 345 نفر 25 ميليون دلار سرمايه گذاري کرده است.
استان آذربايجان شرقي با توليد حدود 50 درصد شيريني و شکلات کشور بزرگترين مرکز توليد اين محصولات در ايران است.
شرکت در گردهمايي روساي سازمان صنعت و معدن استانها،افتتاح طرح کشوري ژئوفيزيک هوايي،بازديد از دو واحد بخش خصوصي وشرکت در مراسم گراميداشت روز صنعت و معدن در تبريز برنامه هاي ديگر آقاي نعمت زاده در اين سفر است.

Leave A Reply