دولت یازدهم با تمام توان صنایع کوچک را حمایت می کند

0

کیوان گردان روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان همدان افزود: دولت تدبیر و امید حمایت های خوبی از واحد های تولیدی و صنایع کوچک دارد چرا که پس از هدفمندی یارانه ها بخشی از صنعت به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی دچار آسیب شد.
وی بیان کرد: در آن دوران این صنایع برای تامین امکاناتی مانند ماشین آلات و دستگاه های مرتبط با مشکل مواجه شدند و این امر نیز موجب تعطیلی تعدادی از این واحد ها شد.
وی اظهار کرد: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون 23 خوشه صنعتی به صنایع قبلی اضافه شده است.
وی با بیان اینکه دولت حمایت همه جانبه خود را از خوشه های صنعتی نیز اعلام کرده است افزود: در حال حاضر 41 خوشه جدید در کشور شناسایی و ساماندهی 22 خوشه صنعتی نیز پایان یافته است.
وی با اشاره به فعالیت هزار نفر در خوشه های صنعتی استان همدان بیان کرد: تاکنون 44 خوشه صنعتی در استان همدان شناسایی شده و در حال حاضر نیز کار مطالعاتی 18 خوشه در حال انجام است.

**پرداختن به صنایع کوچک ارزانترین راه ایجاد اشتغال است
گردان با بیان اینکه 21 مرداد ماه روز ملی صنایع کوچک نامگذاری شده است اضافه کرد: با پرداختن به صنایع کوچک می توان با در اختیار داشتن کمترین تسهیلات اشتغالزایی خوبی را برای جامعه رقم زد.
وی تصریح کرد: دولت با تمام توان در حال حمایت از صنایع کوچک است چرا که به این نتیجه رسیده است که اگر این صنایع به علت مشکل مالی به تعطیلی کشانده شوند ضربه بزرگی به اشتغال کشور وارد می شود.
وی با یبان اینکه میانگین ایجاد اشتغال در هر یک از این واحد ها 49 نفر است افزود: هم اکنون 92 درصد صنایع کشور، 45 درصد اشتغال موجود در کشور، 10 درصد صادرات کشور و 17 درصد ارزش افزوده کشور مربوط به صنایع کوچک است.
وی گفت: صندوق حمایت از صنایع کوچک با برنامه ریزیها و تدابیر اندیشیده شده هم اکنون بهترین تسهیلات با کمترین نرخ سود را در اختیار متقاضیان این صنایع قرار می دهد.

**پایان نامه های دانشجویی مرتبط با شهرکهای صنعتی حمایت می شوند
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان افزود: از پایان نامه های دانشجویی که در خصوص نیازها و مشکلات شهرک های صنعتی تدوین شود و افراد بتوانند راهکاری موثر و عملی ارایه دهند حمایت خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: یکی از دانشجویان رشته شیمی در همدان با آنالیز پساب فاضلاب صنعتی با موفقیت کشت ذرت انجام داده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ارتباط بین دانشگاه و صنعت چندان مطلوب نیست تصریح کرد: مجموعه فن بازار هم اکنون در شهرک فناوری استان همدان فعال است و دانشجویان می توانند دانش و اطلاعات عملی خود را با ارایه به این مجموعه پس از تایید شدن با کمک صندوق حمایت از صنایع کوچک به مرحله اجرا درآورند.
وی اضافه کرد: هم اکنون هفت شهرک فناوری در کشور فعال است که شهرک فناوری همدان چهارمین شهرک فناوری کشور است.

**قرار داد واگذاری 25 هکتار زمین در شهرک های صنعتی فسخ شد
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان بیان کرد: در حال حاضر 50 هکتار از زمین های صنعتی استان همدان راکد است و قرارداد بیش از 30زمین به مساحت 25 هکتار نیز فسخ شده است.
وی ادامه داد: در صورتی که فردی توانایی راه اندازی واحد صنعتی را نداشته باشد باید زمین را واگذار کرده واین محل برای ادامه کار به افراد توانمند سپرده خواهد شد.
وی بیان کرد: شهرک های صنعتی استان همدان جزو 10 استان برتر در تعداد تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی است و از مجموع 27 شهرک صنعتی در این استان 18 شهرک از نعمت گاز بهره مند هستند.
وی همچنین کم آبی و کمبود نقدینگی را از شاخص ترین مشکلات موجود در شهرک های صنعتی همدان عنوان کرد.

Leave A Reply