تفاهم نامه اقتصادي خراسان جنوبي با «پکتيا»

0

رئيس اتاق بازرگاني سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان در حاشيه ديدار هيئت تجار ولايت پکتيا با استاندار با بيان اين مطلب به «خراسان جنوبي» گفت: در سفر هفته گذشته هيئت تجاري فراه تفاهم نامه اي امضا شد و با ولايت پکتيا نيز تفاهم نامه اي خواهيم داشت تا بتوانيم ظرفيت ها و توانمندي هاي خراسان جنوبي را به شايستگي به بازار هدف معرفي کنيم.

 «احتشام» با اشاره به اين که تراز بازرگاني مثبت و رفاه عمومي دو طرف در بحث صادرات و واردات را دنبال مي کنيم، ادامه داد: اگر آن ها هم ظرفيت هايي در زمينه مواد اوليه با کيفيت مورد نياز ما دارند به ما معرفي کنند تا بتوانيم در آن زمينه سرمايه گذاري کنيم.

 وي با اشاره به اين که تمام تلاش خود را براي گسترش مبادلات تجاري انجام مي دهيم، افزود: در راستاي رسالتي که براي اتاق بازرگاني مشخص شده تصميم گرفتيم توليدات صادرات محور خود را در بازار هدف که ظرفيت هاي بالقوه اي دارد و ناشناخته مانده است ارائه کنيم.

 به گفته وي، صادرات محصولات خراسان جنوبي به استان هاي فراه ،کابل و هرات انجام شده و به ولايت پکتيا کمتر بوده که اميدواريم با اين تفاهم نامه مبادلات تجاري با اين ولايت نيز افزايش يابد.

 وي ادامه داد: خراسان جنوبي از استان هايي است که در برنامه ششم توسعه وظايف بيشتري براي صادرات به آن محول شده است.

 همه امکانات براي مراودات بهتر فراهم است

همه امکانات براي مراودات بهتر در خراسان جنوبي فراهم است.

 استاندار خراسان جنوبي روز گذشته در ديدار با هيئت تجاري پکتيا با تاکيد بر گسترش ارتباط ها گفت: همه امکانات براي مراودات بهتر در ايران و خراسان جنوبي فراهم است.

 «خدمتگزار» با اشاره به حمايت همه جانبه از بخش خصوصي افزود: بر اساس قانون اساسي تلاش مي کنيم همه تسهيلات فراهم شود تا اين بخش بتواند آزادانه بر اساس آن چه درنظام عالي کشور تعريف شده مراوده تجاري با کشورهاي ديگر داشته باشد. وي به ظرفيت ها و قابليت هاي خراسان جنوبي اشاره کرد و افزود: همکاري ها با ولايت پکتيا مي تواند در بخش هاي تجارت، صنعت، معدن، کشاورزي و ظرفيت هاي بخش خصوصي باشد. وي پايين بودن قيمت تمام شده کالا، دسترسي آسان و کيفيت بالا را دليل انتخاب کالاي ايراني توسط تجار افغانستان دانست و افزود: ما خواهان پيشرفت، توسعه و آباداني همه همسايه هاي ايران به ويژه افغانستان هستيم.

 وي خطاب به هيئت تجاري پکتيا گفت: فرصت را غنيمت بشماريد تا اين سفر براي تجار دستاورد خوبي داشته باشد و آغازي براي همکاري هاي بيشتر و کارشناسي شده باشد.

 در اين ديدار مسئولان هيئت تجاري افغانستان نيز از مهمان نوازي مسئولان خراسان جنوبي قدرداني کردند و خواهان سرمايه گذاري ايراني ها و مراودات تجاري متقابل شدند.

Leave A Reply