رييس اتاق بازرگاني اتريش: در همکاري با ايران سرزنش شديم

0

رئيس اتاق بازرگاني اتريش گفت: براي تسهيل در نقل و انتقال پول ميان ايران و اتريش، رييس بانک ملي اتريش که در هيأت اعزامي به ايران حضور دارد فردا با رئيس بانک مرکزي ايران مذاکره مي‌کند.

آقاي لايتل رئيس اتاق فدرال اتريش امروز در حاشيه برگزاري نشست تجاري ايران و اتريش همراه با محسن جلال پور رييس اتاق ايران در جمع خبرنگاران افزود: امروز بزرگترين هيئت تجاري اتريش در طول تاريخ اين کشور بي سابقه است ، شامل 240 فعال اقتصادي به ايران سفر کرد که اميدواريم تفاهمنامه هاي امضا شده ميان شرکت ها به ارزش 80 ميليون يورو حجم مبادلات تجاري ايران و اتريش را افزايش دهد و در آينده نزديک مبادلات دو کشور 5 برابر افزيش بيابد.

وي درباره تسهيل صدور رواديد ميان ايران و اتريش گفت: صدور رواديد در اتريش از قانون شينگن در اتحاديه اروپا تبعيت مي‌کند اما تصميم اين است که تهيه رواديد براي بازرگانان ايراني تسهيل شود.

آقاي لايتل درباره اولويت‌هاي اتريش براي سرمايه‌گذاري در ايران افزود: ما هيچ الويت سرمايه‌گذاري در ايران نداريم و انتظار ما اين است دولت ايران زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري را به ما معرفي کند تا شرکت‌هاي اتريشي بتوانند تصميم بگيرند اما در کل شرکت‌هاي اتريشي آمادگي همکاري در بخش انرژي‌هاي تجديد پذير، توسعه زيرساخت‌ها، راه‌آهن، بهداشت و گردشگري را دارند.

وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که چه تضميني وجود دارد که اتريش مانند دوران تحريم، ايران را تنها نگذارد ، گفت : اتريش سال‌هاي اخير هرگز ايران را تنها نگذاشته و در يک چارچوب مشخص با ايران همکاري کرده و حتي در اين ارتباط نيز مورد سرزنش قرار گرفته است.

رئيس اتاق فدرال اتريش در پاسخ به پرسشي درباره امکان تاسيس بانک اتريش در ايران گفت: امکان پذير اما نيازمند زمان و اجراي توافق هسته‌اي است و با توجه به اينکه تحريم‌ها به صورت گام به گام و از سال 2016 لغو مي‌شود تا آن زمان امکان تاسيس بانک اتريشي در ايران وجود ندارد.

Leave A Reply