امضاي يادداشت تفاهم همكاري سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و اتحاديه صنعتگران و كارآفرينان تركمنستان

0

در حضور رؤساي جمهور دو كشور ايران و تركمنستان در تهران انجام شد:

امضاي يادداشت تفاهم همكاري سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و اتحاديه صنعتگران و كارآفرينان تركمنستان

در اين يادداشت تفاهم كه روز چهارشنبه در حضور رؤساي جمهور دو كشور ايران و تركمنستان در تهران به امضاي علي رسوليان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و خدای بردیف رئيس اتحاديه صنعتگران و كارآفرينان تركمنستان رسيد، طرفين بر تقويت و گسترش روابط دوجانبه و توسعه همكاري‌هاي نزديك‌تر در حوزه‌هاي مرتبط با صنعت تأكيد كردند.

 

 

سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و اتحاديه صنعتگران و كارآفرينان تركمنستان تفاهم نامه همكاري امضاء كردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، در اين يادداشت تفاهم كه روز چهارشنبه در حضور رؤساي جمهور دو كشور ايران و تركمنستان در تهران به امضاي علي رسوليان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و خدای بردیف رئيس اتحاديه صنعتگران و كارآفرينان تركمنستان رسيد، طرفين بر تقويت و گسترش روابط دوجانبه و توسعه همكاري‌هاي نزديك‌تر در حوزه‌هاي مرتبط با صنعت تأكيد كردند.

توسعه کارآفرینی، صنایع کوچک، شهرك‌هاي صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و پارک‌های فناوری، به‌ویژه از طریق انجام مطالعات امکان سنجی و پیشنهاد ایجاد مراکز کارآفرینی، برگزاري دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، کنفرانس‌ها و … در زمینه کارآفرینی و شهرك‌هاي صنعتي، از جمله محورهاي توافق دو طرف در اين تفاهم نامه همكاري است.

سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و اتحاديه صنعتگران و كارآفرينان تركمنستان در اين تفاهم نامه، مطالعه امکان سنجی ایجاد یک شهرك صنعتی مشترک با هدف حمایت از رقابت پذیری صنایع کوچک و تسهيل دسترسی به بازارهای یکدیگر را در دستور كار مشترك خود قرار داده‌اند.

دو طرف همچنين براي پياده سازي همكاري‌هاي صنعتي و ايجاد روابط كاري ميان صنايع كوچك ايران و تركمنستان، تبادل فناوري‌هاي بومي در بخش‌هاي صنعتي معين، برگزاری نشست‌های رودررو (B2B) و بازدیدهای صنعتی در کشور متبوع خود را برای نمایندگان طرف مقابل تسهيل خواهند كرد.

مبادله و توزيع اطلاعات مربوط به کالاها، خدمات و فرصت‌های مشارکت يا سرمایه‌ گذاری مشترک برای صنایع کوچک دو کشور و اطلاع رساني، هماهنگي و تسهيل حضور واحدهاي صنعتي كوچك در نمايشگاه‌هاي تجاري و صنعتي مرتبط، از ديگر توافقات طرفين در اين تفاهم نامه همكاري است.

سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در اين يادداشت تفاهم آمادگي خود را براي انتقال تجارب به اتحاديه صنعتگران و كارآفرينان تركمنستان در مورد طراحی، مشاوره، مهندسي، مطالعات امکان سنجی، مكان يابي و ایجاد شهرك‌هاي صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی، کارگاه‌های صنعتی و مراکز خدمات فناوری و کسب و کار (BTSC) اعلام نموده است.

همچنين به منظور کمک به ایجاد روابط ميان دو طرف در زمينه تبادل تجارب و تسهيل تعاملات صنعتي، سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران اعلام آمادگي كرده است زميني را در يكي از شهرك‌هاي صنعتي خود در بندرعباس يا چابهار در جنوب و يا اميرآباد يا انزلي در شمال كشور به اتحاديه صنعتگران و كارآفرينان تركمنستان اختصاص دهد.

همکاری مشترك سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و اتحاديه صنعتگران و كارآفرينان تركمنستان در قالب کمیته مشترک از نمایندگان تام الاختیار دو طرف به مدت دو سال معتبر و در صورت رضايت متقابل، به‌صورت خودكار براي دوره‌هاي دو ساله مشابه تمديد خواهد شد.

مراسم امضای ۹ سند همکاری بین تهران و عشق آباد در حضور رؤسای جمهور و بین وزیران دو کشور در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعد آباد برگزار شد.

این سند همکاری‌ها در زمینه‌های توسعه حمل و نقل ترانزیتی، مبادلات علمی و فرهنگی، حفاظت محیط زیست، فرهنگی، مبادلات تجاری – اقتصادی، توسعه صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي و دیگر زمینه‌هاست که بین وزیران ایران و ترکمنستان و در حضور رؤسای جمهور به امضاء طرفین رسید.

Leave A Reply