نعمت‌زاده دستور بازنويسي راهبرد تجاري ايران را صادر کرد/ الحاق به WTO در ۴ سال آينده

0

معاون وزير صنعت با تشريح جزئيات استراتژي دولت براي الحاق به سازمان جهاني تجارت(WTO) گفت: با دستور وزير صنعت، رژيم تجاري ايران به وسيله يک تيم حقوقي مجهز بازنويسي مي‌شود.

ولي‌اله افخمي راد از تشکيل تيمي «حقوقي- اقتصادي» براي بازنويسي رژيم تجاري ايران خبرداد و گفت: به نظر مي رسد با توجه به فضاي مساعد بين‌المللي و عزم دولت براي الحاق ايران به سازمان جهاني تجارت، بتوانيم ظرف ۴ سال آينده به اين سازمان ملحق شويم اما به هرحال بايد اصلاحاتي را نيز پيش از ورود به اين سازمان در اقتصاد و تجارت خود صورت دهيم که مورد پذيرش اعضاي سازمان جهاني تجارت است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اين اساس به دستور وزير صنعت، معدن و تجارت تيمي متشکل از افراد اقتصاددان، حقوقدان و کارشناسان تجارت بين الملل تشکيل شده است تا گزارش رژيم تجاري ايران را به روز رساني کرده و به نوعي براساس شرايط امروز، بازنويسي کنند.

وي تصريح کرد: مجموعه سياست‌ها و تدابير دولت نشان مي دهد کاملا براي الحاق به سازمان جهاني تجارت برنامه دارد و با جديت کار را دنبال مي‌کند، چراکه بر اين باور است که الحاق به سازمان جهاني تجارت و رفتن به سمت تجارت با تمامي کشورهاي دنيا در چارچوب قواعد بين المللي، براي اقتصاد ايران يک الزام است.

به گفته افخمي راد، دولت در الحاق ايران به سازمان جهاني تجارت کاملا جدي است و همانطور که وزير صنعت، معدن و تجارت هم تاکيد دارد بايد اقتصاد ايران را به سمتي پيش بريم که در فضاي رقابتي بتواند با ساير کشورهاي دنيا رقابت کند.

Leave A Reply