برندسازي، افزايش صادرات، تشكيل كنسرسيوم و اشتغال، دستاورد خوشه ها ي كسب وكار كشور

0

گروه خبر: معاون صنايع كوچك، سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران دستاوردهاي مهم خوشه هاي كسب وكار را تشريح كرد.
به گزارش تارنماي اطلاع رساني خوشه هاي كسب وكار كشور؛ دكتر سليماني با تشريح دستاوردهاي خوشه هاي كسب وكار اظهارداشت: مدل توسعه اي خوشه ها توانسته اند بعنوان يك فرايند حمايت تكميلي در بخش صنعت و توليد كشور نقش تعيين كننده ايي را براي آينده در اين بخش براي خود رقم بزند.
وي تاثير گذاري اين مدل توسعه در صنايع كوچك را مدنظر قرارداد و گفت: برندسازي، افزايش صادرات، تشكيل كنسرسيوم و اشتغال پايدار از مهم ترين دستاوردهاي خوشه هاي كسب وكار كشور به حساب مي آيد.
معاون صنايع كوچك سازمان ایجاد اولین کنسرسیوم صادراتی کفش کشور، ايجاد برند مشترك پيكما در خوشه كفش قم، افزايش صادرات سالانه كفش و دمپايي به 46 ميليون دلار در طول اجراي برنامه توسعه و افزايش تعداد فروشگا هاي زنجيره اي را از برنامه هاي موفق در راستاي سياستهاي حمايتي اين مدل توسعه عنوان كرد.
وي در ادامه به راه اندازی شرکت تامين و توسعه خوشه محصولات کنجدی براي 55 واحد و ایجاد انبار تخلیه و نگهداری كنجد اشاره كرد و طراحي و مطالعه پژوهشي توليد دستگاه توزين ديجيتال و پرکن ارده براي ذي نفعان خوشه محصولات کنجدي يزد و طراحي مفهومي ساخت نمونه دستگاه پوست گيري کنجد براي ذي نفعان خوشه محصولات کنجدي اين استان را از اقدامات موثر دانست.
دكتر سليماني گفت: با همت صنايع كوچك شركت هاي استاني اين سازمان و تلاش عاملين توسعه خوشه ها امروز شاهد افزايش اشتغال و تشكيل شبكه در خوشه فرش ايلام با هدف احياء کسب و کار فرش دستبافت و گليم نقش برجسته در بهزيستي استان براي 450 نفر هستيم.
وي اضافه كرد: در راستاي اقتصاد مقاومتي و تاكيدات رهبرانقلاب و سياستهاي دولت تدبير و اميد عاملين توسعه صنايع كوچك توانسته اند نسبت به اصلاح کیفیت خرمای تولیدي در سطح باغات از طریق مشارکت 25 کشاورزان باغدار در قالب 5 شركت بسته بندي، تشکیل گروه صنعتی و تجارب با عنوان گروه توسعه صنعتی خرمای بوشهراقدام نمايند.
وي به خرید خرما توسط دولت و ورود به سبد کالا اشاره كرد و بيان داشت: با باز تعريف صورت رفته در نحوه برنامه هاي حمايتي دولت، سازمان تعاون روستائی مسئول طرح خرید توافقی خرما برای ورود بخشی از آن به سبد کالا گردید.
معاون صنايع كوچك سازمان در پايان تاكيد كرد: اگر مروري داشته باشيم بر موفقيت هاي حاصل شده در برنامه هاي توسعه خوشه مشاهده مي كنيم همكاري تشكل‌ها، اتحاديه ها و انجمن ها با عامل توسعه و همراهي و مشاركت آنها در برنامه هاي توسعه اي دولت نقش بسزايي در موفقيت آنها داشته است و در واقع كارآفرينان فعال در خوشه ها با كمك عامل توسعه و تيم توسعه مسير رشد و تعالي خود را يافته و به سمت آن گام برداشته اند.

Leave A Reply