صدور67میلیون دلار کالاازهمدان

0

معاون سازمان صنعت و معدن همدان از صادرات 67 میلیون دلار کالا از همدان خبر داد و گفت: واردات کالا به همدان 17 درصد رشد دارد.

به گزارش تسنیم؛مصطفی اسدی با اشاره به اینکه روند صادرات کالا از همدان باید تقویت شود، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه صادرات غیرنفتی انتظار می‌رود تجار و بازرگانان استان همدان نیز در این راستا گام‌های اساسی بردارند.

وی با اعلام اینکه در نیمه نخست امسال 67 میلیون و 528 هزار دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده است، افزود: این میزان صادرات 526 هزار تن وزن داشته است.

اسدی با اشاره به اینکه روند صادرات کالاهای غیرنفتی از استان همدان به سایر کشورها تقویت شده است، گفت: صادرات کالا در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته چهار درصد از نظر ارزشی و 10 درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه در نیمه نخست امسال 19 میلیون و 392 هزار دلار کالا وارد استان همدان شده است، عنوان کرد: این میزان کالای وارداتی چهار هزار و 634 تن وزن داشته است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت و معدن استان همدان بیان کرد: میزان واردات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی17 درصد و از نظر وزن 30 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای وارداتی برای تولید استفاده شده است، گفت: تراز تجاری استان مثبت و افزون بر 48 میلیون دلار بوده و حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر 87 میلیون دلار است.

اسدی با اعلام اینکه توسعه صادرات غیرنفتی در قالب شعار امکان‌پذیر نیست، گفت: نیاز است تا بازرگانان استان همدان نسبت به بازاریابی و شناسایی بازارهای جدید صادراتی گام‌های اساسی بردارند.

وی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت بالایی برای صادرات کالاهای غیرنفتی را دارد، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد کالاهای صادراتی از استان همدان محدود بوده و باید این میزان را افزایش دهیم.

Leave A Reply