اختصاص سه بر ند جواهرات به مشهد

0

سه برند تولید جواهرات در کشور را مشهد به نام خود اختصاص داده است.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما،عامل توسعه خوشه صنعتی طلا و جواهرات مشهد امروز گفت: این سه برند شامل پیوه ژن، فرشتگان طلا و آبگینه است که برند پیوه ژن در کشور با نام مشهد در حال توزیع است.

محمد جواد پیش بین افزود:برندفرشتگان طلا هم بخشی محصولات خود رادر کشورهای جنوبی خلیج فارس عرضه می کند که مزیت بسیار خوب برای اقتصاد کشور محسوب می شود.

او نقص آموزش را عامل عقب ماندن در طراحی و کیفیت تولیدات طلا در کشور بر شمرد و افزود:به همین سبب بیشتر فعالیتهای توسعه ای خوشه صنعتی طلا و جواهرات مشهد، بر آموزش متمرکز شده است.

رئیس کانون هماهنگی دانش و صنعت فیروزه و سنگهای قیمتی مشهد گفت:با تلاشهای صورت گرفته هم اکنون سه واحد بی نظیر طراحی جواهرات در مشهد فعال است که به واحدهای دیگر خدمات می دهد و در کشور مشابه آن وجود ندارد.

پیش بین با اشاره به اختصاص سنگ فیروزه جهان به خراسان رضوی افزود: برای معرفی فیروزه نیشابور به عنوان یک کیفیت شاخص این استان از چند سال گذشته تلاش می کنیم تا جایگاهی مانندزمرد کلمبیا در جهان بیابد.

بزرگترین معدن فیروزه جهان که قدمتی چند هزار ساله در استخراج سنگ فیروزه دارد در 40 کیلومتری شهرستان نیشابور خراسان رضوی واقع است.

Leave A Reply