تاسیس دانشکده کفش ایتالیایی در ایران

0

دانشکده طراحی کیف و کفش،دانشگاه پلی تکنیک کفش ونتو ایتالیا در تهران تاسیس خواهد شد تا نیاز تولیدکنندگان ایرانی به نیروی متخصص در امر طراحی را در حوزه کیف و کفش در آینده ای نزدیک تامین نماید.

به گزارش خبرنگار اعتدال، یکی از عمده ترین موانع پیش روی صنعت پوشاک، از جمله کیف و کفش در ایران نداشتن طراحان آشنا به علم روز دنیا و مسلط بر سلایق جامعه است. تا آمجا در حال حاضر بیشتر قالبها و الگوهای کیف و کفش های داخلی از سایر کشورها از جمله ترکیه و چین وارد ایران می شود و به طور کلی می توان گفت این صنعت در حال حاضر بسیار وابسته است.

سالانه میلیون ها دلار از منابع ارزی کشور برای تهیه طرح ها و قالب های کیف و کفش از کشور خارج می شود و یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی در حوزه کیف و کفش، خروج وضعیت انفعال از این صنعت و نگاه به استعدادهای داخلی است. این مهم محقق نخواهد شد مگر سرمایه گذاری در زیرساختهای اولیه از جمله تربیت نیروی انسانی متخصص و هدایت آنها به بازار کار.

بسیاری از جوانان ایرانی در حاضر در کشورهایی همچون ایتالیا و ترکیه و سطوح عالی مشغول به طراحی مدلهای جدید کیف و کفش هستند اما به دلیل آماده نبودن بسترهای لازم، امکان فعالیت و ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور تا کنون فراهم نشده است. ایجاد دانشکده کیف و کفش می تواند علاوه بر تربیت نیروی کار متخصص و طراح برای صنعت کیف و کفش کشور، می تواند زمینه های مناسب را برای جذب اساتید ایرانی شاغل در سایر کشورها را فراهم نماید، که از این طریق سالانه میلیون ها دلار ارزش افزوده در بخش خدمات برای کشور ایجاد می شود.

در همین خصوص احمدرضا نیک کار، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی ازضعف های ما در زمینه تولید کیف و کفش، ضعف آموزشی است، گفت: متاسفانه تولیدکنندگان کفش برای شرکت کفش ملی فاقد آموزش های لازم در زمینه طراحی و تولید کفش های مدرن و با کیفیت عالی هستند. از این رو درصدد هستیم با آموزش تولیدکنندگان استاندارهای تولید کیف و کفش را در زمینه طراحی و کیفیت محصولات افزایش دهیم .

تاسیس دانشکده کفش ونتو ایتالیا در ایران
وی دلیل ورود صندوق بازنشستگی و مجموعه آتیه صبا به بحث آموزش را لزوم توجه عمیق به مفهوم اقتصاد مقاومتی برشمارد و خاطر نشان کرد: ما به دنبال تقویت و احیای برند کفش ملی هستیم و این یکی از مهمترین اهداف پیش روی ماست . هم اکنون یک میلیون و 200 هزار بازنشسته به عنوان مشتریان بالقوه کفش ملی به همراه قشر عظیم جوانان کشور جمعیت قابل توجهی برای استفاده از محصولات این شرکت محسوب می گردند.

آدلفو اورسو ، مدیر عامل شرکت خدمات بین المللی ایتالیا با تاکید مجدد بر آمادگی مدیر عامل دانشگاه پلی تکنیک کفش ونتو ایتالیا برای تاسیس یکی از شعب این دانشگاه در ایران ، خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی انجام شده ظرف یک ماه آینده مدیر عامل این دانشگاه ، جهت امضای قرارداد با شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به ایران سفر خواهد کرد.

Leave A Reply