معرفي شركت بلومبرگ

0

تاريخچه تاسيس
Bloomberg News یک خبرگزاری بین‌المللی مستقر در ایالت نیویورک آمریکاست. محتوای تولیدی بلومبرگ نیوز از طریق بلومبرگ تلویيزيون، بلومبرگ بیزنس‌ویک و Bloomberg.com پراکنده می‌شوند. بلومبرگ نیوز درآغاز در سال ۱۹۹۰ توسط مایکل بلومبرگ و متیو وینکلر برای پراکندن خبرهای مالی تأسیس شد. در سال ۲۰۱۰ این رسانه بیش از ۲۳۰۰ ویراستار و خبرنگار در سطح جهان داشته است.
تلويزيون بلومبرگ (Bloomberg Television)
یک شبکه تلویزیونی بین‌المللی کابلی و ماهواره‌ای در زمینه خبرهای تجاری است که مقر آن در ایالات متحده قراردارد. مالک  این شبكه،Bloomberg L.P. است. این شبکه بصورت جهانی پخش می‌شود و در بیش از ۳۱۰ میلیون منزل به تماشای آن می‌نشینند. مقراصلی این شبکه در نیویورک سیتی است، شعبه‌های اروپایی آن در لندن و شعبه‌های آسیایی آن در هنگ کنگ قراردارند. این شبکه در سال ۱۹۹۴ آغاز به کار كرده و به زبان انگلیسی پخش می‌شود. مالك آن مایکل روبنس بلومبرگ (Michael Rubens Bloomberg) ابرتاجر وسیاستمدار آمریکایی ست. او از ۱ ژانویه ۲۰۰۲ به مدت سه دوره به عنوان یک‌صد و هشتمین شهردار کلان‌شهر نیویورک فعالیت کرد. او با ۴۱ میلیارد دلار ثروت، هفتمین فرد ثروتمند درآمریکا و سیزدهمین ثروتمند در جهان است.
مايكل بلومبرگ، مؤسس، مدیرعامل و مالک بلومبرگال. پی. از شرکت‌های داده‌های مالی جهانی و رسانه‌ای است و به خاطرسیستم کامپیوتری بلومبرگ ترمینال که به طورگسترده ازسوی سرمایه گذاران درجهان استفاده می‌شود، مشهوراست. مايكل بلومبرگ دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه جانزهاپکینز و نیز کارشناسی ارشد بیزنس از هاروارد است.
زمينه فعاليت سايت
زمينه اصلي فعاليت اين سايت در بخش بازرگاني، بازارهاي مالي بالاخص بورس مي¬باشد اما به دليل ارتباط عميق سياست و اقتصاد، تمامي اتفاقات سياسي و اقتصادي جهان (با تاكيد بر كشورهاي تاثيرگذار بر اقتصاد جهاني) را پوشش مي¬دهد.  سايت بلومبرگ به عنوان مرجع اصلي اطلاعات مالي، اقتصادي و سياسي در جهان به شمار مي¬آيد و روزانه بيش از يك ميليارد بازديد از اين سايت صورت مي¬پذيرد. تغييرات مربوط به نفت و گاز، فلزات اساسي و بازار سهام هر لحظه به همراه تحليل¬هاي گوناگون در اين سايت قرار مي¬گيرد.
مزيت
مزيت اصلي اين سايت جمع آوري ديتا (اعم از اتفاقات سياسي و اقتصادي و بازارهاي مالي)، بررسي و تحليل بدون جانب¬داري توسط تحليل¬گران بسيار خبره مي¬باشد كه به عنوان نقطه عطف اين سايت مد نظر مي¬باشد. تقريباً تمامي فعالان اقتصادي كمپاني¬هاي بزرگ جهان و مشاوران مالي هر لحظه اطلاعات اين سايت را مورد بررسي قرار مي¬دهند و از تحليل-هاي آن به عنوان يك منبع موثق براي پيش¬بيني¬هاي آتي خود بهره مي¬برند.
ساختار سايت
ساختار سايت به 4 قسمت اصلي علاوه بر صفحه اصلي تقسيم شده است.
1.1    صفحه اصلي سايت
در اين صفحه يك تصوير كلي از مهمترين شاخص¬هاي كاماديتي، بازار آتي و سهام قرار مي¬گيرد و در كنار آن مهمترين اخبار سياسي و اقتصادي كشورها و كمپاني¬هاي بزرگ به همراه تحليل¬هاي مرتبط مشاهده مي¬گردد.
1.2    بخش بازار (Market)
در اين بخش علاوه بر نمايش شاخص¬هاي سهام و كاماديتي به طور خاص به بازار سهام آمريكا، اروپا و آسياي شرقي و نفت و گاز خاورميانه و آفريقا مي¬پردازد، به نحوي كه علاوه بر بررسي اتفاقات سياسي و اقتصادي كشورهاي مناطق مذكور، پيش¬بيني¬هايي در مورد آينده اين بازارها انجام مي¬دهد كه به عنوان يك مرجع تصميم گيري مورد استفاده قرار مي-گيرد.
1.3    بخش تكنولوژي (Tech)
در اين بخش به تكنولوژ¬هاي نوظهور و پيشرفت¬هاي آن و استارت آپ¬ها پرداخته مي¬شود. به طور مثال از بازار خودروهاي هيبريدي تا توليد محصولات كشاورزي با روش¬هاي مدرن و شركت¬هاي استارت آپ و به طور كلي هر آنچه كه به عنوان يك ساخته جديد ثبت مي¬گردد، ارائه شده و تاثيرات اقتصادي و سياسي آن بر زندگي آينده انسان¬، ساير بازارها و شركت¬ها مورد تحليل و بررسي قرار مي¬گيرد.
1.4    بخش نظرات (Opinion)
مربوط به ارائه ديدگاه¬هاي منتقدان (اقتصاددان يا نويسنده¬هاي روزنامه¬ها و …) در خصوص موضوعات خاص اجتماعي، اقتصادي و سياسي و همچنين مصاحبه¬هاي خبرنگاران بلومبرگ با افراد سرشناس مي¬باشد. همچنين در اين بخش مي‌توان تحليل هايي در مورد مصاحبه هاي خبرگزاري¬هاي ديگر نيز مشاهده نمود.
1.5    بخش سياست (Politics)
در اين بخش همانطور كه از عنوان آن مشخص است فعاليت¬هاي سياسي اعم از انتخابات و سخنراني¬هاي مقامات و وقايع ديگر در كشورهاي جهان بالاخص كشورهاي تاثير گذار بر چرخه اقتصاد جهاني مورد تحليل و بررسي قرار مي‌گيرد. و به بررسي سناريوهاي احتمالي تصميم¬گيري¬ها و وقايع موجود مي¬پردازد.

Leave A Reply