همکاری‌های همه جانبه ایران و مالزی در زمینه اقتصادی

0

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دیدگاه‌های ایران و مالزی به هم نزدیک است گفت: فکر می‌کنیم همکاری‌های همه جانبه بین این دو کشور به ایجاد اقتصاد فعال منتهی شود.
علی لاریجانی در نشست مشترک خبری با «امین حاج مولیا» رئیس مجلس نمایندگان مالزی عصر امروز(سه‌شنبه 2 شهریور) در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار کرد: مالزی کشور مهم بین کشورهای اسلامی است و ایران اسلامی اهمیت بسیار برای مالزی قائل است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران روابط دوستانه و برادرانه‌ای با پارلمان مالزی دارد و در مذاکرات فی‌مابین درباره گسترش روابط پالمانی و موضوعات اقتصادی در بخش‌های مختلف مذاکره انجام شد.
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: پینشهادات خوبی برای فعالیت‌های شرکت‌های مالزیایی مطرح شد که در ایران از آن استقبال خواهد شد.
وی در ادامه افزود: همچنین درباره گسترش روابط دانشگاهی و فرهنگی مذاکراتی انجام شد که بخشی از صحبت‌های ما درباره مسائل منطقه‌ای و بحران‌های منطقه‌ای از جمله جریان‌های تروریستی که اخلال در امنیت کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌اند.
لاریجانی در پایان تاکید کرد: دیدگاه‌های ایران و مالزی خیلی به هم نزدیک است و فکر می‌کنیم همکاری‌های همه جانبه بین این دو کشور به ایجاد اقتصاد فعال منتهی شود.
در ادامه «امین حاج مولیا» رئیس مجلس نمایندگان مالزی در نشست خبری مشترک خود با لاریجانی گفت: همانگونه که آقای لاریجانی اشاره کردند در مذاکره امروز در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات صحبت شد و به ویژه می‌توان به موضوعاتی مانند مسائل امنیتی منطقه و همکاری‌های اقتصادی در مذاکرات اشاره کرد.
رئیس نمایندگان مالزی افزود: مطمئنم مالزی شناسایی کامل درباره نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد و مالزی بسیار از دولت جدید ایران بسیار خرسند است و این دولت مطمئناً فضای خوبی را برای تجارت و مناسبات تجاری بین دو کشور فراهم می‌کند.

 

Leave A Reply