توسعه اقتصادی از طریق احیای جاده ابریشم

0

یک عضو اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:قرار گرفتن در جاده بین المللی ابریشم و افزایش تعاملات تجاری زمینه را برای رفاه اقتصادی کشور فراهم می کند.
عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش تعاملات تجاری با کشورهای دیگر عنوان کرد: پیشرفت و افزایش رفاه ملت ها در گرو چگونگی برقراری روابط تجاری با دیگر کشورهای جهان است که داشتن موقعیت استراتژیک یکی از راه های سهولت در افزایش این معاملات است.
وی در ادامه به تحریم های ظالمانه علیه ایران اشاره کرد و افزود: انتظار می رود که با لغو تحریم های بین المللی زمینه برای افزایش این تعاملات و نیز سرمایه گذاری های متعدد به وجود آید.
آرگون در پاسخ به این سوال که ایران چه نقشی در جاده ابریشم ایفا می کند، گفت: این جاده نقش بسزایی در تبادل روابط تجاری دارد و از آنجا که ایران همچون حلقه ارتباطی بین کشورهای جنوب شرقی و آسیای میانه از جمله افغانستان، پاکستان، هندوستان، قفقاز و نیز چین است، زمینه برای افزایش مبادلات تجاری هموارتر می شود.
وی در ادامه افزود: ایران به دلیل دسترسی به آب های آزاد و قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم با تدوین برنامه های صحیح می تواند از طریق ترانزیت کالا و حمل و نقل زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری، اشتغالزایی و ارزآوری فراهم کند.
این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: زیر ساخت های لازم برای تحقق این امر باید ایجاد شود همچنین در صورت وجود قوانین دست و پا گیر می بایست از طریق اصلاح و تدوین قوانین حمایتی و به روز کردن آن ها در این مسیر گام برداشت.

Leave A Reply