راه‌های ساده برای تامین مالی استارتاپ جدید

0

این مقاله به ذکر پنج روش واقع‌بینانه برای تامین مالی استارت‌آپ جدید می‌پردازد. این منابع امتحان شده و صحیح از سوی کارآفرینان در هر صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است.

به عنوان یک کارآفرین، یکی از چالشهای بزرگ، تامین مالی شروع یک استارتآپ است. یکی از دلایل دشوار بودن تامین بودجه آن است که بسیاری از کارآفرینان انتظارات غیرواقعی در مورد چگونگی تامین مالی شرکتهای آنها است. بنابراین، آنها زمان و منابعی را در راهی صرف میکنند که به ندرت به موفقیت منتج میشوند.

۱- پول پس‌‌انداز شده شما

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، رایج‌ترین روشی که کارآفرینان کسب و کارشان را تامین مالی می‌گویند استفاده از پول خودشان است. کارآفرینان در وهله اول به ندرت سرمایه‌گذاران یا منابع دیگری می‌یابند زیرا هیچ سابقه‌ای ندارند.

با وجود این، صرفاً سرمایه‌گذار در استارت‌آپ شما مزایایی دارد. شما تصمیم‌گیری‌های مهمی بدون نیاز به تایید شخص دیگر انجام می‌دهید.

صرفه‌جویی در پول برای شروع استارت‌آپ به فداکاری، صبر و زمان نیاز دارد. بنابراین در اولین فرصتی که می‌توانید باید پول خود را ذخیره کنید. با توجه به کسب و کارتان، این فرآیند می‌تواند سالها زمان برای برنامه‌ریزی دقیق لازم داشته باشد.

با وجود این، از سرمایه‌گذاری تمام پس انداز خود در کسب و کار اجتناب کنید. مقداری پول برای موارد برنامه‌ریزی نشده کنار بگذارید.

۲- اعتبار شخصی شما

بسیاری از کارآفرینان تامین مالی شرکت خود را با استفاده از کارت‌های اعتباری ترجیح می‌دهند. این امر به آنها امکان تکیه بر اعتبار فردی خود در کسب و کار را خواهد داد. اگرچه این رویکرد می‌تواند پرخطر باشد، اما بسیاری از کارآفرینان آن را ریسکی قابل قبول تلقی می‌کنند.

اگر تصمیم به استفاده از کارت اعتباری دارید، استفاده از آنها را صرفاً برای هزینه‌های مرتبط با پروژه‌ای خاص در نظر داشته باشید. هنگامی که پروژه‌ای تحویل شد و کارفرما پول آن را پرداخت کرد، آن را به کارت اعتباری بازگردانید. از کارت اعتباری برای هزینه‌های دیگر استفاده نکنید.

۳- خانواده و دوستان

اگرچه پیدا کردن سرمایه‌گذاران خارجی دشوار است، اما برخی از کارآفرینان متقاعدنمودن دوستان و خانواده خود را برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارشان مدیریت می‌کنند. این راهبرد معمول است، اما به خاطر داشته باشید که تلفیق پول و روابط می‌تواند مشکل‌ساز باشد. بنابراین، این فرآیند را به دقت مدیریت کنید.

در مورد اینکه می‌خواهید از خانواده و دوستانتان پول بگیرید یا اینکه از شما سهام بخرند، تصمیم بگیرید. هر دوی این روش‌ها می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد.

قرض‌ها باید بازپرداخت شوند اما به شما امکان حفظ مالکیت را می‌دهد. همچنین آنها تاریخ پایان قطعی دارند. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری‌ در سهام شرکت نیازی به بازپرداخت ندارد اما سرمایه‌گذار در سود و منافع شرکت سهیم خواهد بود.

پیش از امضای توافقنامه سرمایه‌گذاری فامیلی با وکیل مشورت کنید. این مرحله می‌تواند برای شما هزینه داشته باشد اما خیلی مهم است. در نهایت، با سرمایه‌گذاران خانوادگی و فامیلی خود به صورت حرفه‌ای و درست مانند سایر سرمایه‌گذاران رفتار کنید. این کار به شما کمک می‌کند که از مشکلات بعدی در امان باشید.

۴- فروشندگان شما

یکی از منابع تامین مالی کسب و کارها که اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرد، فروشندگان است. کسب و کارهای کوچک، اغلب می‌توانند از فروشندگان بخواهند که به آنها مهلت پرداخت یک تا دو ماهه بابت فاکتورها بدهند. این شرایط پرداخت به شما امکان استفاده از محصولات و خدمات را تا دو ماه بدون پرداخت هزینه اضافی خواهد داد و مشابه وام قرض‌الحسنه است. کارآفرینان کوچک می‌توانند از تامین مالی فروشندگان برای ارتقاء علمکردشان استفاده کنند. نکته مهم زمان تحویل خدمات است به گونه ای که کارفرما هزینه ها را پیش از موعد پرداخت به فروشندگان، بپردازد.

۵- تامین مالی مبتنی بر دارایی

یکی از آلترناتیوهای محبوب در سال‌های گذشته تامین مالی مبتنی بر دارایی است. برای بسیاری از استارت‌آپ‌ها، دو دارایی اصلی آنها حساب‌های قابل وصول و سفارش‌های خرید است. تامین مالی فاکتورها به رشد شرکت کمک می‌کند که البته به واسطه مهلت‌های یک تا سه ماهه برای پرداخت فاکتورها با مشکلات جریان نقدینگی مواجه است.

تامین مالی مبتنی بر سفارش خرید نیز از سوی دیگر به شرکت‌ها کمک می‌کند که تا نقدینگی لازم برای انجام سفارش را تامین کنند. هر دو راه حل برای استارت‌آپ‌ها در دسترس است مادامی که فاکتورهای اساسی و سفارش‌های خرید از شرکت‌های معتبر باشند.

 در مورد سرمایه‌گذاران فرشته و سرمایه‌گذاری خطرپذیر

احتمالاً متوجه شده‌اید که نامی از سرمایه‌گذاران فرشته و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در بالا آورده نشده است. تامین مالی کسب و کار تا حد زیادی دشوار است. در صورتی که هدفی منحصر به فرد و تیم مجربی داشته باشید، در وهله اول بهترین کار برای تامین مالی کسب و کار همان گزینه های آمده در بالا است. به خاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاران خطرپذیر صدها معامله را پیش از یافتن داوطلبی واجد شرایط مورد مداقه قرار داده‌اند.

صرفاً پس از داشتن نمونه اولیه تولید شده یا بهتر از آن فروش واقعی، به دنبال تامین مالی سرمایه‌گذار باشید.

Leave A Reply