استفاده از توان و استعداد نیروهای جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کلینیک‌های کسب و کار

0

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید بر به‌کارگیری نیروهای جوان و تحصیل‌کرده در کلینیک‌های کسب و کار گفت: استفاده از نیروی جوان به‌خاطر انگیزه بالای کار آن‌ها منجر به حل بسیاری از مشکلات خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محسن صالحی‌نیا ظهر امروز (چهارشنبه) در بازدید از کلینیک کسب و کار شهرک صنعتی شماره یک سنندج اظهار كرد: صاحبان واحدهای تولیدی زمانی که پی ببرند اقدامات این کلینیک در راستای توسعه و بهبود کار آن‌ها مؤثر است، به این مرکز مراجعه می‌کنند.
وی افزود: می‌طلبد از توان و استعداد نیروهای جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که انگیزه و انرژی فراوانی برای کار دارند، در این کلینیک‌ها استفاده شود.
رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در قانون بودجه سال 1397 منابعی برای کلینیک‌های کسب و کار درنظر گرفته شده و در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها نيز از منابع داخلی مبلغی را به این مراکز اختصاص می‌دهند.
مدیر کلینیک کسب و کار شهرک صنعتی شماره یک سنندج نيز در اين بازديد گفت: مبتکر مدل عارضه یابی در قالب کلینیک کسب و کار، جوانان استان کردستان بودند که قرار شده در کل کشور این موضوع اجرایی شود.
داوود امراه نژاد افزود: این کلینیک به منظور تثبیت اشتغال واحدهای تولیدی با کمترین هزینه و جلوگیری از بیکاری در جامعه راه‌اندازی شده است.
وی اضافه كرد: مراجعه، بازدید و در نتیجه عارضه یابی‌هایی از واحدهای تولیدی در قالب کلینیک انجام شده که بر این اساس بیشترین عارضه موجود در واحدهای تولیدی استان مربوط به مدیریت است.
مدیر کلینیک کسب و کار شهرک صنعتی شماره یک سنندج با اشاره به این‌که از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی استان كردستان به حوزه بازاریابی برمی‌گردد، گفت: هنوز بسیاری از واحدهای تولیدی به این نتیجه نرسیده‌اند که برای عارضه یابی واحد خود اقدام کنند.
امراه نژاد یادآور شد: کلینیک کسب و کار در تأمین هزینه‌های خود مشکل دارد و به حمایت دولت و اختصاص اعتبار در این زمینه نیازمند است.
گفتني است، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به استان کردستان از شهرک صنعتی کامیاران، شهرک‌های صنعتی شماره یک، سه و سرینجیانه سنندج و چندین واحد مستقر در این شهرک‌ها بازدید کرد‌.
دیدار با استاندار کردستان و تعدادی از صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به این استان است‌.

Leave A Reply