تدوین سه محور در بخش صنعت برای سازگاری با کم آبی

0

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همکاری در زمینه سازگاری با کم آبی خبر داد و گفت: در این زمینه سه محور در بخش صنعت تعریف شده است.
 
به گزارش روابط عمومي سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محسن صالحی‌نیا صبح امروز (دوشنبه) با بيان اين مطلب در همایش ملی سازگاری با کم آبی افزود: گرچه بخش صنعت تنها دو درصد آب را مصرف می‌کند، اما حاضر به همکاری با اعضای کارگروه مقابله با کم آبی است.
 
وی از تدوین سه محور برای فعالیت‌های بخش صنعت در سازگاری با کم آبی خبر داد و اضافه كرد: بسته سازگاری با کم آبی برای صنایع بزرگ تدوین شده و این بسته برای همه صنایع بزرگ لازم الاجرا است.
 
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت بازچرخانی آب، استفاده از پساب در فرآیندهای صنعتی و بازسازی و نوسازی تجهیزات مطابق با سیاست‌های کم آبی را از برنامه‌های این بخش عنوان کرد.
 
صالحي‌نيا استفاده از گونه‌های گیاهی که به آب کمتری نیاز دارند و توسعه سیستم‌های کاهنده مصرف آب در شهرک‌ها و نواحي صنعتي را از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای سازگاری با کم آبی ذکر کرد.
 
وي تصريح كرد: تدوین طرح جامع و تعریف استاندارد برای صنایع فعال و درحال احداث از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که بر اساس آن، فعالان بخش خصوصی و دولتی مطابق آن استاندارد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

Leave A Reply