تمامي ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ملي و بين‌المللي براي پيوند SMEها با صنايع بزرگ به‌كار گرفته شود

0

معاون امور مجلس رئیس جمهور عصر روز شنبه از غرفه سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، حسينعلي اميري در این بازديد كه با همراهي معاونان و مديران كل امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي كشور انجام شد، گفت: برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید به‌ویژه این‌که تقاضا محور است، کار بسیار ارزشمندی است.
وي افزود: اقلام کالایی، قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع مختلف کشور برای درون سپاری و داخلی سازی در این نمایشگاه عرضه شده است.
معاون امور مجلس رئیس جمهور اضافه كرد: میزان نیازهای داخلی در صنایع مختلف کشور در این نمایشگاه معرفی شده و از سوی دیگر شاهد استقبال شرکت‌ها و واحدهای فنآور و دانش بنیان برای تأمین و ساخت داخلی نیازمندی‌ها هستیم.
اميري با اشاره به مشارکت بخش‌های علمی کشور، اعم از معاونت علمي و فنآوری ریاست جمهوری و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فنآوري ادامه داد: نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل می‌تواند انگیزه ساز فعالیت صاحبان فکر و افراد خلاق باشد و خلاء های موجود در بخش‌های مختلف تولید را پر کند.
وی اظهار داشت: جا دارد از وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونان و مدیران اين وزارتخانه درخصوص راه اندازی و پیگیری نتایج این نمایشگاه تقدیر نمود.
معاون امور مجلس رئیس جمهور تصريح كرد: اقدامات صورت گرفته در جهت ساخت داخل و درون سپاری نیازمندی‌های صنعتی کشور، در عمل می‌تواند آثار تحریم‌ها را کاهش و یا حتی از بین ببرد.
امیری در مورد افزایش همکاری‌ها میان دستگاه‌های دولتی برای تحقق ساخت داخل و رونق تولید افزود: پیش نیاز این همکاری‌ها یک "باور" حقیقی است که اگر دستگاه‌های دیگر به این باور برسند که در عمل کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بگیرند، هم ساخت داخل بهترین نتایج را به‌بار خواهد آورد و هم رونق تولید تحقق خواهد یافت.
وي اضافه کرد: معتقدیم که اگر تولید رونق یابد و واحدهای صنعتی با ظرفیت کامل کار کنند، به‌نوعی در جهت کم کردن و از بین بردن آثار تحریم‌های ظالمانه مؤثر است.
معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان كرد: بخش قابل توجهی از بیش از ۶۰ لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی درخصوص رونق تولید، توسعه اشتغال، ارتقاء سطح معیشت مردم، اصلاح نظام بانکی و اصلاحاتی است که در حوزه اقتصاد باید صورت بگیرد.
امیری يادآور شد: ۲۲ اولویت دولت در قالب لوایحی كه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده، عمدتاً در حوزه اصلاحات اقتصادی و رونق تولید و ارتقاء سطح معیشت مردم است.
وي همچنين صنايع كوچك و متوسط را پيشران توسعه اقتصادي كشور قلمداد كرد و از سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران خواست تمامي ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ملي و بين‌المللي خود را براي پيوند SMEها با صنايع بزرگ به‌كار گيرد.
در این بازدید، عزيزاله قرباني عضو هيأت مديره و معاون توسعه مديريت، منابع و امور استان‌ها و اصغر مصاحب معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران درخصوص بیش از ۴۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، ۱۴ فن بازار منطقه‌اي و ۱۰ دبیرخانه نظام مبادلات پيمانكاري فرعي وابسته به این سازمان حاضر در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید توضیحاتی را ارائه کردند.
نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از ۲۷ لغایت ۳۰ تیر ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست و سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران نیز با حضور فن بازارهاي منطقه‌اي، نظام مبادلات پيمانكاري فرعي و واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط مستقر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور در سالن 38B غرفه 34 میزبان بازدیدکنندگان است.

Leave A Reply