یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیوند صنایع کوچک و بزرگ با یکدیگر است

0

معاون صنايع كوچك سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران معتقد است: برای تحقق "جهش تولید"، بررسی عوامل و ارائه برنامه مورد نیاز است.
 
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، اصغر مصاحب شامگاه دوشنبه در برنامه "تیتر امشب" شبكه خبر در تشریح الزامات "جهش تولید" گفت: سال گذشته در ادامه موضوع "رونق تولید"، اتفاقی در امر تولید کشور رخ داد که نیاز بود سیر صعودی پیدا کند و قطع نشود؛ بنابراین رهبر معظم انقلاب بحث جهش تولید را مطرح کردند.
 
وي با تأکید بر این‌که برای رسیدن به این جهش، بررسی عوامل آن لازم است، افزود: توجه به ۴ عامل مهم سرمایه‌گذاری در توسعه صنعتی، فعال کردن دوباره واحد‌های غیرفعال اقتصادی، تأمین نیروی کار و افزایش بهره‌وری و فنآوری در این باره ضرورت دارد.
 
معاون صنايع كوچك سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران اضافه كرد: این موارد در طول سالیان بار‌ها مطرح شده‌اند، اما برای عملیاتی کردن آن‌ها، ارائه برنامه مورد نیاز است.
 
مصاحب ادامه داد: برای رسیدن به بهره‌وری و اثربخشی بالا باید به دنبال صنایعی باشیم که زنجیره‌ای را به دنبال خود دارند و صنایع کوچک با دارا بودن این ویژگی، نقش مهمی را در این عرصه ایفا می‌کنند.
 
وي تأکید کرد: بر این اساس یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیوند صنایع کوچک و بزرگ با یکدیگر است.
 
رئیس هیأت مدیره شركت خدماتي شهرک صنعتي عباس آباد نيز در ادامه اين برنامه، چهار وزارتخانه را در تحقق "جهش تولید" مؤثر دانست و گفت: بايد زنجيره كاملي از نيروهاي متخصص و كارآمد جهادي از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت نيرو، بانك مركزي و بخش خصوصي تشكيل شود كه با توليد و صنعت كشور عجين باشند و توليد را خوب بشناسند و مشكلات را خوب درك كنند.
 
سید سجاد هاشمی از متوليان حداقل اين 4 وزارتخانه خواست در سال جهش توليد از محل كار و از پشت ميزهاي‌شان كمي دورتر شوند و در فضاي واقعي توليد و صنعت قرار گيرند و در داخل كارخانجات حضور يابند و با وقت كافي و صبر و حوصله متوجه شوند كه ما چه مي‌گوييم و مشكلات اساسي ما كجاست؟
 
وي اضافه كرد: با حل نشدن بهره بانکی و حق بیمه‌ها، موضوع بهبود فضای کسب و کار به جایی نرسید.
 
در بخش ديگر اين برنامه نيز مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با بیان این‌که بر اساس ماده ۲۸ قانون تأمین اجتماعی، نرخ بیمه مشخص است و ۳ درصد بیمه بیکاری را شامل می‌شود، گفت: بر این اساس برخی از کارگاه‌ها از پرداخت حق بیمه معاف‌اند.
 
محمد محمدی افزود: اعتبار بخشنامه‌های بیمه‌ای صادر شده در سال رونق تولید، امسال در سال جهش تولید هم پابرجاست.

Leave A Reply