طرح ایجاد خوشه صنعتی نوغانداری در خراسان شمالی

0

 علی مبارکی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به این که خراسان شمالی از استان‌های با استعداد در زمینه نوغانداری است، اظهار کرد: بیشتر فعالیت‌های نوغانداری خراسان شمالی در شهرستان مرزی راز و جرگلان صورت می‌گیرد.
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به سفر اخیر مسئول نوغانداری کشور بیان داشت: ارتقای سطح تشکیلات اداری نوغانداری استان از جمله خواسته‌ها بود.
وی با بیان این که هم اکنون حدود ۲ هزار نفر در نوغانداری استان فعالیت کرده که این عدد به چند برابر قابل افزایش است، تصریح کرد: این ظرفیت باعث ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی استان به ویژه در شهرستان مرزی راز و جرگلان خواهد شد.
این مسئول گفت: البته تحقق این برنامه نیازمند حمایت و برنامه ریزی لازم در حوزه نوغانداری خراسان شمالی است.
معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ایجاد زنجیره ارزش برای نوغانداری استان را مهم برشمرد و بیان داشت: اگر در استان واحدی مرتبط با نوغانداری و ابریشم راه اندازی شود به طور حتم سبب توسعه بخش نوغانداری استان می‌شود.
وی اجرا و پیشبرد طرح‌های مرتبط با نوغانداری در استان را لازم دانست و افزود: سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این زمینه با ارائه تسهیلات حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
مبارکی تامین جعبه نوغان برای توزیع در بین نوغانداران و ارائه تسهیلات برای فعالان این عرصه را از جمله اقدامات برشمرد.

Leave A Reply