مرکز تجاري ايران در اربيل عراق راه‌اندازي مي‌شود

0

معاون وزير صنعت از راه‌اندازي مرکز تجاري ايران در اربيل عراق خبرداد و گفت: مرکز تجاري بايد با شناخت از وضعيت بازار عراق، ظرفيت‌هاي تجاري اربيل را به تجار معرفي و ازشرکت‌هاي ايراني حمايت کند.

ولي‌اله افخمي‌راد گفت: بايد شرکت‌‌‌هايي که به ذائقه مردم اربيل نزديک هستند با راه‌اندازي مرکز تجاري از اين بازار شناخت پيدا کرده و نمايندگي‌هاي خود را مستقر کنند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت به حضور شرکت‌هاي خوشنام ايراني در بازار اربيل اشاره و تصريح کرد: بايد از شرکت‌هايي که تمايل به حضور طولاني مدت در اين بازار دارند حمايت شود. در اين صورت، شرکت‌هاي خرده‌پا کنار مي‌روند.
به گفته رئيس کل سازمان توسعه تجارت، يکي از اهداف راه‌اندازي مرکز تجاري ايران در اربيل، نگاه جدي به صنعت توريسم است که مي‌توان با راه‌اندازي آژانس‌هاي گردشگري و پزشکي زمينه را براي پذيرش توريسم و اعزام بيماران عراقي براي طبابت به ايران مهيا کرد.
در ادامه اين نشست سيد احمد عربي رئيس مرکز تجاري ايران در اربيل با بيان اينکه راه‌اندازي اين مرکز، شرايط را براي توسعه و تسهيل تجارت ميان ايران و عراق فراهم خواهد کرد، يادآور شد: با آغاز فعاليت‌هاي مرکز تجاري ايران در اربيل مي‌توانيم تا ۲۵ درصدحجم مبادلات تجاري را افزايش دهيم.

Leave A Reply