برپایی نمایشگاه خوشه سنگ استان یزد در حاشیه همایش ملی معدن

0

 

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد گفت: در حاشیه همایش ملی نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور که روز گذشته برگزار شد، نمایشگاهی از توانمندیهای معدن و صنایع فراوری سنگ ساختمانی استان نیز برپا شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، سید مسعود عظیمی افزود: در این نمایشگاه یک روزه که به همت خوشه سنگ استان یزد برپا شد، مجموعه ای از تولیدات 11 واحد فرآوری سنگ استان گرداوری و به نمایش گذاشته شد.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را عرضه قابلیت ها، توانمندیها و ظرفیتهای صنایع معدنی و فراوری استان یزد عنوان کرد و بیان داشت: استان یزد با دارا بودن بیش از 100 واحد فراوری سنگ، رتبه چهارم در ذخایر معدنی سنگ ساختمانی را داراست و از پتانسیل و ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به قطب سنگ کشور برخوردار است.
استاندار یزد نیز در این مراسم در سخنانی ضمن خیرمقدم به همه میهمانان، نقش معدن در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور را یادآور شد و گفت : نقش معادن در رشد اقتصادی، نقشی ملموس است.
“سیدمحمد میرمحمدی” خاطرنشان کرد: با کمک تکنولوژی و فناوری می توان به مواد معدنی ارزش افزوده فراوان داد و به عنوان مثال یک ماده معدنی کم حجم و کم ارزش را بدل به یک فراورده با ارزش بالا نمود و این هنر فناوران و صنعتگران ماست.
سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این همایش، توسعه معدن را همواره جزو یکی از صورتهای توسعه پایدار ذکر کرد و با تأکید بر مذموم بودن خام فروشی در امر معدن گفت : آفت اصلی در کار معادن خام فروشی است و برای جلوگیری از این امر، باید زنجیره تولید را در صنایع معدنی کامل کنیم.
کریمی عامل توسعه خوشه سنگ استان یزد نیز گفت: این نمایشگاه و همایش با حضور معاون برنامه ریزی و معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولین کشوری و استانی و همچنین جمعی از فعالین بخش معدن و صنایع معدنی برگزیده کشوری به مدت یک روز و در محل هتل صفائیه یزد برگزار شد.
وی افزود: معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در نمایشگاه از نزدیک با توانمندیهای سنگ استان آشنا شدند و به بازدید از نمونه های سنگ تولید شده در واحدهای فراوری سنگ استان یزد پرداختند.

Leave A Reply