آمادگي يونيدو براي پشتيباني از فرش ايراني

0

به گزارش “شاتا” الساندرو آمادیو که نمایندگی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران را برعهده دارد، با اشاره به فعالیت های سازمان متبوعش در حذف واسطه ها و برقراری ارتباط میان تولیدکنندگان با بازار مصرف که به کاهش بهای تمام شده و افزایش تولید می انجامد، فرش دستباف ایران را نیز اشتغال زا و قابل حمایت از سوی یونیدو دانست.

وی حمایت از بسط و توسعه تجارت الکترونیک در حوزه فرش دستباف، ترویج و تبلیغ اصالت و ارزش فرش ایرانی در بازارهای جهانی با داشتن گواهی های تاییدی یونیدو و ارزش آفرینی بیشتر برای فرش از طریق اتصال گردشگران و مخاطبان خارجی با قالیبافان و بدنه تولید فرش را از جمله موارد قابل احصا در این مسیر برشمرد.

وی با اشاره به حمایت یونیدو از برخی تولیدکنندگان زعفران در ایران، خواستار همراهی مرکز ملی فرش ایران برای اتصال یونیدو با تولیدکنندگان فرش دستباف شد.

حمید کارگر ، سرپرست مرکز ملی فرش ایران نیز در این دیدار ضمن استقبال از حمایت یونیدو از قالیبافان و تولیدکنندگان فرش ایرانی، با طرح مشکلات موجود بر سر راه تجارت الکترونیک فرش دستباف و نیز مشکلات ناشی از تحریم ها در نقل و انتقال پول، خواستار ارایه پیشنهادهای اجرایی از سوی یونیدو برای بررسی های بیشتر شد.

در پایان این دیدار که یک ساعت به طول انجامید مقرر شد برنامه پیشنهادی و گام به گام از سوی یونیدو به مرکز ملی فرش ایران ارایه شود.

Leave A Reply