رونمایی از نخستین نرم افزار نقشه خوان موبایلی فرش دستباف

0

استاندار خراسان رضوی باحضور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی این استان از دو واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی مشهد بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در بازدید از یک کارخانه تولید فرش و تابلو فرش، با بیان این که با بهره برداری از این نرم افزار امکان نقشه خوانی برای بافندگان فرش دست باف به آسانی فراهم می شود، گفت: این امر سبب صرفه جویی در زمان و ارتقا کیفیت نیز می شود.
وی با اشاره به اینکه این نرم افزار برای نخستین بار در سطح ایران و جهان مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: این مهم نشان از روحیه خلاق جوانان با استعداد استان دارد.
استاندار خراسان رضوی تلفیق صنعت و نوآوری های جدید را اصلی ترین عامل حرکت در مسیر توسعه دانست و خاطرنشان کرد: در واحدهای صنعتی مرتبط با صنایع دستی از جمله فرش امکان ایجاد فرصت های اشتغال برای هنرمندان در بیرون از کارخانجات را نیز فراهم می کند.
رشیدیان در ادامه به بازدید از یک واحد تولید سازه های فلزی پرداخت و گفت: هدف از حضور هفتگی به همراه مدیران در کارخانجات احصا مشکلات؛ تلاش برای رفع موانع احتمالی و توسعه صنعت استان است.
استاندار خراسان رضوی تمام دستگاه های اجرایی استان را موظف به حمایت از واحدهای تولیدی، رفع مشکلات موجود در راه فعالیت آنها دانست و ابراز امیدواری کرد: از این طریق زمینه رشد صادرات استان و ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای جوانان فراهم شود.
مسعود اصغریان،مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در این بازدید بیان داشت: طی چند سال اخیر توجه و برنامه ریزی ویژه ای با هدف بهره گیری از دانش آموختگان و همچنین استفاده از توان علمی ایشان در بخش صنعت صورت گرفته تا زمینه تولید محصولات صنعتی بارویکرد علمی و تحقیقاتی فراهم شود.

Leave A Reply