رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام : ضرورت فعلی کشور، خروج از رکود اقتصادی است

0

گروه خبر: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام : ضرورت فعلی کشور، خروج از رکود اقتصادی است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همایش 50 سال تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در آستانه‌ی روز حمایت از صنایع کوچک با ابراز تأسف از حادثه دلخراش سقوط هواپیما، جان باختن و آسیب دیدن تعدادی از هموطنان و اظهار همدردی با بازماندگان، خاطر نشان کرد: در این سال‌ها به خاطر تحریم کشور از بسیاری از امکاناتی که امنیت پرواز را تأمین می‌کنند، محروم بودیم و مسؤولان باید هر چه سریعتر مشکلات موجود بر سر راه صنایع پیشرفته و امن پروازهای هوایی را برطرف کنند.

 به گزارش روابط عمومی و بین الملل، ایشان همچنین با اشاره به وضعیت اسفبار در غزه و عراق اظهار داشت: حل مشکلات مردم غزه و عراق در گرو هوشیاری، دلسوزی و سیاستگزاری‌های درست و همکاری‌های منطقه‌ای است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه استکبار و استعمار، همانند دو لبه‌ی قیچی، با حفظ منافع خود،  منافع مردم را قیچی می‌کنند، گفت: متأسفانه در منطقه مثلثی حاکم است که مانع حرکت کشورها به سوی آزادی و مردم‌سالاری می‌شود و دیکتاتورها و مستبدها را حاکم کرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح جنایات همه جانبه گروهک‌های تروریستی داعش و بوکوحرام افزود: این گروهک‌ها مردم دنیا را علیه مسلمانان تحریک و آنان را نسبت به اسلام بدبین می‌کنند.

ایشان یکی از دلایل گسترش نفوذ گروهک‌های تروریستی در کشورها را نارضایتی مردم برشمرد و گفت: در هر کشوری که مردم ناراضی باشند، زمینه برای ورود تندروها و افراطی‌ها همچون تروریست باز و مهیا می‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خویش با تأکید بر اینکه رضایت مردم تا حدود زیادی بستگی به شکستن رکود، ایجاد اشتغال و کاهش تورم دارد، خاطر نشان کرد: ضرورت فعلی انقلاب اسلامی و کشور، خروج از رکود است.

ایشان با تأکید بر اینکه رکود و تورم حاصلی جز فلاکت برای کشور ندارد، گفت: اگر سیاست‌های کلی اقتصاد که رهبری تصویب و ابلاغ کردند درست اجرا شود، مشکلات اقتصادی کشور به سرعت حل خواهد شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعطیلی برخی از شرکت‌های صنعتی کوچک اشاره کرد و گفت: باید از صاحبان صنایع که سرمایه‌های خود را برای خدمت به کشور و مردم در شرکت‌های صنعتی کوچک متمرکز کرده‌اند، حمایت کنیم و از نیازهای آنان غافل نشویم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین به وضعیت اقتصادی کشور در دوران پس از جنگ اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور در دوران جنگ تحمیلی، دولت را با 51 درصد کسری بودجه و نرخ بیکاری 16 درصد تحویل گرفتیم ولی با راه‌اندازی کارخانه‌ها و شروع مجدد تولید، بیکاری را مهار و به کمتر از 10 درصد رساندیم و بازار را از تولید داخلی اشباع کردیم.

ایشان تأکید کرد: شرایط امروز به مراتب بهتر از دوران پس از دفاع مقدس است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با مقایسه دوران پس از جنگ با شرایط فعلی ادامه داد: در هر دو دوره تحریم بوده است با این تفاوت که زیربناها، زیرساخت‌ها و امکانات فعلی در آن زمان نبوده و همچنین کشور در دوران دفاع مقدس دچار خسارات و ویرانه‌های بسیاری شده بود که به حمدالله در حال حاضر بسیاری از زیرساخت‌ها آماده و کار آسانتر است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه‌ریزی‌ها  و کارهای در دست اقدام دولت فعلی در زمینه کاهش فشار اقتصادی را مطلوب و مناسب و امیدوارکننده دانست و افزود: دولت نیازمند همکاری عمومی است.

Leave A Reply