حمایت مرکز ملی فرش کشور از تنها شهرک تخصصی فرش ایران در خراسان شمالی

0

گروه خبر: حمایت مرکز ملی فرش کشور از تنها شهرک تخصصی فرش ایران در خراسان شمالی

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: این مرکز از تنها شهرک تخصصی فرش ایران در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی؛ ابراهیم عزیری در بازدید از شهرک تخصصی فرش بجنورد افزود : اقدامات خوبی در استان خراسان شمالی و استان قم جهت تقویت و توسعه صنعت فرش کشور انجام شده است.

قائم مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: برای افزایش کیفیت تولیدات فرش دستباف در کشورمان کلاس های آموزش فرش در قالب رشته دانشگاهی در حال انجام است.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور دارای فرش دستباف در جهان محسوب می شود که رشته دانشگاهی فرش را در کشور در رتبه کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار کرده است.

قائم مقام مرکز ملی فرش کشور اضافه کرد: در مراکز استان ها نیز آموزش های فرش دستباف در قالب مراکز آموزش فنی و حرفه ای برگزار می شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان شمالی با اشاره به اقدامات شرکت شهرکهای صنعتی در ایجاد و توسعه شهرکها و نواحی صنعتی استان به ضرورت حمایت از تولید کنندگان تاکید کرد و گفت : جذب سرمایه‌گذار در استان باید با شتاب بیشتری انجام شود و موانع جذب سرمایه‌گذار در استان چه در رده‌های مدیریتی چه در رده‌های کارشناسی باید حل و فصل شود.

مجید پورعیسی خواستار بهره برداری از شهرک تخصصی فرش بجنورد در هفته دولت شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی در این بازدید خاطر نشان ساخت : برای توسعه و تقویت خوشه صنعتی فرش خراسان شمالی تاکنون اقدامات مهمی انجام شده است .

محمدعلی یوسفی تاکید کرد: حمایت این شرکت از ذینفعان خوشه صنعتی فرش جهت حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی دوره های آموزشی و تورهای صنعتی  از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده و درحال انجام است.

وی افزود: امکانات زیربنایی شهرک تخصصی فرش بجنورد نیز در حال تکمیل بوده و تا پایان شهریور سال جاری آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری است.

محمدعلی یوسفی ادامه داد: ایجاد زیرساختهای لازم جهت شهرک تخصصی فرش ، از مهمترین مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی بوده که مبلغ 20 میلیارد ریال برای این امر به این شهرک تخصیص یافت

Leave A Reply