آمادگی هیات تجاری عراق برای حضور در نمایشگاه فرآورده های لبنی و صنایع وابسته استان گلستان

0

گروه خبر: هیات تجاری کشور عراق ، آمادگی خود را برای حضور در نخستین نمایشگاه بین المللی فرآورده های لبنی و صنایع وابسته استان گلستان اعلام کرد.

به گزرش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی گلسان، رحمن محمدزاده گفت: هیات تجاری تعداد دیگری از کشورها نیز آمادگی ئخود را برای حضور در این نمایشگاه اعلام که در مرحله رایزنی برای حضور قطعی این هیات ها است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان اظهار داشت:  حضور هیات های تجاری در این نمایشگاه بنقش مهمی در افزایش مبادلات تجاری کشورها و همکاری واحدهای تولید کننده صنایع لبنی ایفا می کند.

به گفته وی این نمایشگاه با توجه به راهبرد برآمده از مطالعات شناخت خوشه فرآورده های لبنی گلستان و مبنی بر برنامه های متمرکز شامل ˈرسوخ در بازار، توسعه بازار و توسعه محصولˈ و به منظور افزایش فروش و صادرات برگزار می شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه بین المللی فرآورده های لبنی و صنایع وابسته از تاریخ هشتم لغایت یازدهم شهریور امسال در محل دایمی شرکت نمایشگاه های بین المللی در گرگان برگزار خواهد شد.

محمدزاده ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت های تولیدکننده فرآورده های لبنی، بازرگانان داخلی و تجار بین المللی لبنیات، سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات و ماشین آلات صنایع لبنی حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: نمایشگاه مذکور که اولین نمایشگاه تخصصی صنایع لبنی در کشور است همزمان با بیست و دومین کنگره ملی متخصصین علوم و صنایع غذایی کشور برگزار می شود و فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات در مورد آخرین یافته ها و نوآوری های صنایع لبنی بین تولیدکنندگان، صاحبنظران و اساتید دانشگاهی خواهد بود.

گلستان از لحاظ تولید برخی فرآورده‌های لبنی جزو استان‌های مهم کشور محسوب می شود به طوری که در تولید بستنی در رتبه دوم، پنیر یواف رتبه سوم، شیر خشک رتبه پنجم، کره رتبه نهم و انواع خامه رتبه دهم کشوری قرار دارد.

واحدهای فعال فرآورده های لبنی با ظرفیت اسمی بیش از 775 هزار تن در سال و اشتغال 1300 نفر مشغول به فعالیت هستند که موجب توسعه دامداری‌ها، واحدهای تولیدکننده خوراک دام و کمک به افزایش مصرف سرانه فرآورده‌های لبنی می‌شود.

 

Leave A Reply