برگزاری تور صنعتی خوشه فرش دستباف استان گلستان

0

گروه خبر: مدير عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم از طراحی رشته مدیریت توسعه خوشه های کسب و کار در دانشگاه علمی کاربردی اين شركت خبر داد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان از برگزاری تور صنعتی اعضای خوشه فرش دستباف استان گلستان در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد.برگزاری تور صنعتی خوشه فرش دستباف استان گلستان

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان، رحمن محمدزاده افزود: این تور صنعتی با حضور 16 ذینفع فعال سطح خوشه فرش دستباف استان گلستان با هدف بازدید ذینفعان از این نمایشگاه و اهمیت و جایگاه فرش دستباف برگزار شد.

وی تصریح کرد: حضور در  نمایشگاهها  راهی برای حفظ فرش دستباف بوده  و مشارکت در برگزاری چنین نمایشگاهایی در  بقای فرش دستباف منطقه موثر است.

وی گفت: شرکت کنندگان در تور صنعتی از غرفه مرکز ملی فرش ایران جهت آشنایی با طرح فرش های برتر سال و تطابق فرش و دکوراسیون و همچنین غرفه اتحادیه فرش دستباف روستایی استان گلستان و غرفه هنرمندان بازدید کردند.

محمدزاده گفت:  نشست با رییس انجمن علمی فرش ایران به منظور ایجاد انجمن علمی در استان گلستان و خرید مشترک توسط تولیدکنندگان گبه از دستاوردهای این تور صنعتی بود.

 همچنین بازدید تولیدکنندگان و طراحان از غرفه های دارای محصولات مشابه سطح استان می تواند تاثیرات به سزایی در انگیزه و عملکرد آتی آن ها در طرح، نقشه و بافت داشته باشد.

رنگرزان فعال حاضر در این تور نیز در کارگاه آموزشی رنگرزی که با همکاری مرکز ملی فرش ایران برگزار  شد با هماهنگی های خوشه فرش دستباف استان گلستان حضور داشتند و گواهینامه این دوره را نیز دریافت کردند.

Leave A Reply