نخستین شهرک صنعتی برای خوشه سنگ آذربایجان غربی

0

با انجام مراسم کلنگ زنی، عملیات اجرایی شهرک تخصصی کانی غیر فلزی خوی بعنوان اولین شهرک تخصصی در آذربایجانغربی آغاز شد.نخستین شهرک صنعتی برای خوشه سنگ آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجانغربی این مراسم با حضور نماینده مردم شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خوی و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی و سایر مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی در این مراسم با بیان اینکه شهرک تخصصی کانی غیر فلزی از مصوبات هیئت دولت در استان بوده است ، اظهار کرد: با واگذاری 96 هکتار از اراضی مورد نظر در کمیسیون طرحهای کشاورزی استان ، در اسرع وقت عملیات اجرایی این شهرک صنعتی آغاز شد و در فاز اول در نظر داریم 20 هکتار از اراضی مورد نظر را ظرف مدت 8 ماه جهت واگذاری آماده نماییم.




صابر پرنیان با بیان اینکه 80 درصد از معادن استان توسط افراد غیر بومی مورد بهره برداری قرار می گیرد، اظهار کرد: بزرگترین مشکل استان خام فروشی مواد معدنی و امیدواریم با بهره برداری از این شهرک تخصصی و استقرار واحدهای فرآوری توانمند شاهد ایجاد ارزش افزوده بخش معدن درمنطقه و اشتغال پایدار باشیم.

وی با بیان اینکه اکتشاف پایه اصلی معدن است ، افزود: متنوع ترین معادن سنگ کشور در استان آذربایجانغربی قرار دارد.

پرنیان با بیان اینکه تحریم ها و سوء مدیریتها باعث بروز مشکلات عدیده ای در بخش صنعت و معدن شده است، تصریح کرد: زیرساختهای صنعتی در حد قابل قبولی تأمین شده است ولی باید علاوه بر کمیت به کیفیت نیز توجه ویژه ای داشت و این نیز خواستار حمایت تمامی دستگاههای خدمات رسان صنعت است.

او ادامه داد: با توجه به روح امید و همت ایجاد شده باید با جلوگیری از بخشی نگری در جهت پیشرفت تولید حرکت کرد که این نیز در گرو تولید محصولات صادرات محور و با کیفیت است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجانغربی با بیان اینکه در جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش تولید در شهرستان خوی طی سه ماهه سوم سالجاری افزایش قیمتی در شهرک صنعتی خوی انجام نمی پذیرد، گفت: یکی از اهداف شرکت ایجاد شهرک خصوصی مبل در شهرستان خوی است.

پرنیان با اشاره به اینکه مطالعات خوشه عسل خوی اتمام یافته است، اظهار داشت: این خوشه جزء پیش برنده های صنعت استان محسوب می شود که امیدواریم با انجام مراحل اجرایی پیاده سازی شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر از 10 درصد معادن منطقه بهره براری میشود، گفت: شهرک تخصصی کانی غیر فلزی  از مطالبات معدن کاران بوده و با انجام پیگیریهای ویژه ایجاد آن در هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفت.

دکتر صدر با اشاره به اینکه مواد معدنی بصورت خام از استان خارج می شود و در سایر نقاط با انجام فرآوری با چندین برابر قیمت بار دیگر به استان برگشت داده می شود، افزود: در نظر داریم با فرآوری محصولات کشاورزی ارزش افزوده را در استان ایجاد نموده و در جهت اشتغال افراد جویای کار اقدام نماییم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام برنامه زمان بندی شرکت شهرکهای صنعتی حداکثر ظرف 8 ماه این شهرک صنعتی آماده بهره برداری می باشد، اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه برای آماده سازی واگذاری زمین در این شهرک صنعتی ده میلیارد ریال بودجه مورد نیاز است

صدر ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد حضور معدن کاران و واحدهای فرآوری محصولات معدنی در این شهرک صنعتی باشیم.

Leave A Reply