بهره برداری از مركز خدمات فناوري و كسب وكار آباده

0

به گزارش خوشه های کسب و کار وبه نقل از فارس، حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران ، مركز خدمات فناوري و كسب وكار و نيز يك طرح صنعتي در شهرك صنعتي آباده به بهره برداري رسيد.
مركز خدمات فناوري و كسب وكار شهرك صنعتي آباده با زيربناي 607 متر مربع داراي سالن آمفي تئاتر ، كلاسهاي آموزشي، نمايشگاه دائمي و مجازي محصولات توليدي صنعتگران آباده و بخش اداري است.
اين مركز با هدف استقرار واحدهاي مشاوره صنعتي، شركت هاي دانش بنيان و واحدهاي ارائه دهنده خدمات فني و تخصصي مرتبط با واحدهاي صنعتي ايجاد شده است.
براي ساخت، تجهيز و راه اندازي مركز خدمات كسب وكارشهرك صنعتي آباده بيش از 5 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات شركت شهركهاي صنعتي فارس هزينه شده است.
همچنين با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت واحد صنعتي توليد ظروف يك بار مصرف            پلي پروپيلن در شهرك صنعتي آباده به بهره برداري رسيد.
اين واحد صنعتي با سرمايه گذاري 11 ميليارد ريالي بخش خصوصي راه اندازي شده و با بهره برداري از آن براي 12 نفر اشتغالزايي شده است.
همچنين دكتر سيد ابريشمي در بازديد از شهرك صنعتي آباده و جلسه با صنعتگران مسائل و مشكلات آنان را بررسي كرد .
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در جلسه با صنعتگران شهرستان آباده كه با حضور نماينده مردم شهرستان هاي آباده، بوانات و خرمبيد در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و صنعتگران اين شهرستان برگزار شد گفت : سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران بعنوان سازماني توسعه اي، تمامي تلاش خود را براي ايجاد زيرساختها و خدمات زيربنايي به صنعتگران در شهركها و نواحي صنعتي به كار خواهد بست و در اين زمينه اين سازمان دنبال منافع و سود نيست.
دكتر   سید محمدعلی سید ابریشمی با بیان اینکه شهرک صنعتی آباده از لحاظ زیرساخت ها در و ضعيت مناسبي قرار دارد گفت : اين شهرك صنعتي  دارای امکانات آب ، برق ، گاز و فضای سبز مازاد وتصفيه خانه است  ، و با توجه تكميل بودن استقرار واحدهاي صنعتي طرح توسعه اين شهرك نيز در مرحله استقرار زير ساختهاست  
 
 
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به هزينه هاي انجام شده براي  شهرک صنعتی ایزدخواست ، گفت: زیرساخت برای شهرک صنعتی ایزدخواست آماده است و قیمت تمام شده در این شهرک متری ۵۰ هزار تومان است اما متری ۵هزار تومان به سرمایه گذار واگذار می شودو با این تسهیلات تاکنون تنها یک داوطلب برای سرمایه گذاری به شهرک مراجعه کرده است .
 
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، با اعلام این خبر که در نه سال گذشته حدود ۲۶۰ شهرک در سفرهای استانی دولت گذشته مصوب شده است گفت: دولت تعدادی از این شهرک ها را به مرحله افتتاح رسانده اما باید قبول کنیم گاهی اوقات شهرک زدن در برخی شهرها کاری اقتصادی نیست و از توجيه اقتصادي برخوردار نيست .
 
سیدابریشمی همچنين از تخفیف ۶۰ درصدی در واگذاری زمین در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خبرداد و گفت: علاوه بر آن مدت اقساط اخذ حق انتفاع نيز افزايش و دوره تنفس يك ساله نيز در نظر گرفته شده است
 
 
سيد ابريشمي  در ادامه با اشاره به واگذاري امور عمومي و خدماتي تعدادي از شهركهاي صنعتي واجد شرايط به شركتهاي خدماتي گفت : اين سازمان، از شركت هاي خدماتي حمايت ويژه خود را انجام مي دهد اما در اين زمينه بايد بخشي از ماليات بر ارزش افزوده كه از صنعتگران اخذ مي شود به شهركهاي خدماتي اختصاص يابد.
وي افزود : درحالي از 8درصد ماليات بر ارزش افزوده كه ازمحصولات واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي اخذ مي شود حدود 3درصد به شهرداري ها تعلق مي گيرد كه شهرداري ها در قبال دريافت اين مبالغ هيچ خدماتي به شهركهاي صنعتي ارائه نمي دهند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه در اين زمينه به شهركهاي صنعتي ظلم شده است گفت : در اين زمينه پيگيري هاي متعددي انجام داده ايم و از نمايندگان مجلس هم مي خواهيم ما را ياري دهند.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي فارس نيز در اين جلسه گفت : در شهرستان آباده هم اكنون شهركهاي صنعتي آباده، ايزدخواست و سورمق مصوب شده كه از اين تعداد واگذاري زمين در شهركهاي صنعتي آباده و ايزدخواست درحال انجام و ناحيه صنعتي سورمق نيز در مرحله انجام طرحهاي زيرساختي است.
علي صداقت پور افزود : با تكميل زيرساختها در ناحيه صنعتي سورمق به مساحت 35 هكتار، اين ناحيه صنعتي در آينده آماده واگذاري زمين به متقاضيان  خواهد بود.
وي افزود : هم اكنون در شهرك صنعتي آباده 27 واحد بهره بردار با اشتغالزايي 400 نفر در مرحله فعاليت و 18واحد صنعتي نيز در مرحله ساخت و ساز است.
صداقت پور افزود : شهرك صنعتي ايزدخواست نيز با حدود 95 هكتار مساحت آماده واگذاري زمين به متقاضيان سرمايه گذاري است

Leave A Reply