تاکید برتوسعه کیفی شهرک سنگ نی ریز

0

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس از شهرک صنعتی سنگ نی ریز بازدید و در جلسه با صنعتگران و نیز مسئولان شهرستان نی ریز ضمن تبیین ظرفیت های موجود در شهرکهای صنعتی این  شهرستان مسائل و مشکلات موجود را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی فارس، علی صداقت پور در جلسه مشترک با فرماندار و صنعتگران مستقر در شهرکهای صنعتی نی ریز توسعه کیفی و تکمیل زیرساختها را از اولویتهای اصلی این شرکت اعلام کرد و گفت: در این زمینه حدود 100 طرح عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی درسال جاری در برنامه قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با اشاره به بازدید خود از شهرک صنعتی سنگ نی ریز بر تکمیل زیرساختها در شهرکهای صنعتی تخصصی از جمله شهرک صنعتی سنگ نی ریز تاکید کرد و گفت: شهرکهای صنعتی تخصصی بستر مناسبی را برای رشد صنایع مرتبط با یک رشته صنعهتی و نیز هم افزایی واحدهای موجود برای حضور مناسب در بازارهای داخلی و خارجی فراهم کرده است.

صداقت پور با بیان اینکه شهرک صنعتی سنگ نیریز از مهمترین شهرکهای تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه محسوب می شود افزود : استقرار 162 واحد مرتبط با سنگبری و فراوری سنگ و با اشتغالزایی 3 هزار نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی در زمینه جانبی مرتبط با سنگ است.

وی افزود: در شهرک صنعتی سنگ نی ریز زیرساختها و امکانات زیربنائی مورد نیاز صنعتگران، قراردارد که تا پایان سال و با اجرای برنامه توسعه کیفی این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود : به علت ظرفیت های موجود در شهرستان نی ریز در زمینه معادن سنگ تزئینی و نما، تقویت شهرک صنعتی سنگ نی ریز و حمایت همه جانبه از واحدهای مستقر می تواند در زمینه ایجاد ارزش افزوده مناسب برای فعالان صنعت سنگ این شهرستان نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: همچنین این شرکت از حضور فعالان سنگ نی ریز در نمایشگاههای بین المللی و داخلی حمایت و بخشی از این هزینه ها را به صورت یارانه به این واحدها پرداخت می کند وتاکنون نیز تورهای نمایشگاهی داخلی و خارجی با حمایت این شرکت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد و توسعه             شهرک های صنعتی در شهرستان نی ریز گفت : هم اکنون در شهرستان نی ریز، علاوه بر شهرک سنگ با 186 هکتار مساحت، شهرکهای صنعتی تنگ حنا و آباده طشک و نیز ناحیه صنعتی ده فاضل نیز وجود دارد و آماده استقرار واحدهای صنعتی است.

وی افزود: همچنین ایجاددو  شهرک و ناحیه صنعتی در این شهرستان نیز در  مناطق مشکان، قطرویه جزء مصوباتی است که در صورت تامین اعتبار و وجود متقاضیان سرمایه گذاری و نیز فراهم بودن زمین مناسب اقدام خواهد شد.

صداقت پور افزود: در شهرک صنعتی غدیرگه نی ریز نیز مباحثی درخصوص تبدیل این شهرک صنعتی به منطقه ویژه اقتصادی مطرح است که در این زمینه نیز حمایت های لازم انجام خواهد شد.

وی همچنین از پیگیری به منظور لحاظ شدن شرایط مناطق محروم در عقد قرارداد واحد های مستقر در شهرک صنعتی سنگ خبر داد وگفت: در صورت تایید این موضوع تخفیفات ویژه منطق محروم  برای واحدهای مسقر لحاظ خواهد شد.

در این جلسه درخصوص مسائل و مشکلات موجود بحث و تبادل نظر شد.

Leave A Reply