سیستم بانکی به یاری صنعتگران بشتابد.

0

به گزارش خوشه های کسب و کار و به نقل از ایزیپو، معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت طی بازدید از شهرکهای صنعتی استان اصفهان ضمن تاکید بر رفع مشکل نقدینگی  واحدهای صنعتی  مطرح کرد؛ سیستم بانکی به  یاری صنعتگران بشتابد.

 به گزارش روابط عمومی و بین الملل ، دکتر سید محمدعلی سیدابریشمی در دیدار با صنعتگران  استان  اصفهان گفت: با مشکلات صنعتگران کم و بیش آشنا هستم و با توجه به مسئولیت های گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات این عزیزان را بخوبی می دانم .

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  ضمن تشریح مشکلات صنایع کوچک گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به تسهیلات بانکی مورد نیاز صنایع است که متاسفانه در سالهای اخیر افرادی غیر صنعتی از این تسهیلات به نام صنعت استفاده کرده  و صنعتگران واقعی از این تسهیلات محروم شده اند البته در دولت تدبیر و امید  در جهت حل این مشکلات فعالیتهای زیادی انجام شده است.

دکتر  سیدابریشمی به نیاز واحدهای صنعتی نیمه تعطیل به تسهیلات بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: براساس مصوبه دولت مقررشد 10هزار میلیارد تومان  تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک وزارت صنعت و معدن و تجارت اختصاص یابد.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت بابیان اینکه درجهت تخصیص درست این تسهیلات به صنایع راهکارهای مناسبی درنظرگرفته شده است ،اظهارامیدواری کرد هرچه زودتر این تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تاکید براینکه در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی به یاری سیستم بانکی امیدواریم ،گفت: طی جلسه ای با مقام عالی وزارت ، قرار شد استان ها در خواست هایشان را از طریق شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان  ارائه کنند.

دکتر سیدابریشمی ادامه داد: معاون اول رییس جمهور نیز در این خصوص نامه ای به رییس کل بانک مرکزی نوشت  تا مشکل اختصاص تسهیلات مرتفع شود .

وی تاکیدکرد:  دراین زمینه در تلاش هستیم تا راهکارهای قانونی و مناسبی ارائه شود و صنعتگران واقعی بتوانند به حق خود برسند.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت درادامه  از اختصاص1200 میلیارد تومان یارانه  به وزارت صنعت، معدن وتجارت  خبرداد و گفت:  در تلاش هستیم تا  این تسهیلات در آینده ای نزدیک به اجرا درآید.

وی افزود: مشکلات تنها مربوط به استان اصفهان نیست و در این زمینه مسئولان عالی رتبه کشور بویژه مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری نیز دغدغه حل مشکلات بخش تولید را دارند .

 دکترسیدابریشمی همچنین اخذ مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای صنعتی را روش مناسبی ندانست وگفت:   3/6درصد از این مالیات به شهرداری ها پرداخت می شود این درحالی است که شهرداری ها هیچ گونه خدماتی به شهرک های صنعتی  ارائه نمی کنند.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در ادامه به وجود برخی  قوانین دست و پا گیر صنایع اشاره و خاطرنشان کرد: برخی مواقع قوانینی وجود دارد که به نفع صنایع نیست اما باید قانون را اجرا کنیم وبرای اصلاح آن درصورت نیاز از طریق قانونی اقدام کنیم.   

 وی درادامه افزود: شرکت شهرک های صنعتی برای ارائه خدمات به صنعتگران مطابق با دفترچه های  قرارداد، آمادگی کامل دارد .   

گفتنی است ، در این سفر یک روزه دکتر سید محمدعلی سیدابریشمی ابتدا از دو واحد صنعتی و همچنین مراحل ساخت بزرگترین تصفیه خانه صنعتی استان در شهرک صنعتی جی بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت های آنان قرار گرفت و سپس با حضور در جمع منتخبین صنعتگران استان پای درد و دل آنان نشستند.

از دیگر برنامه های سفر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور بازدید از شهرک صنعتی مورچه خورت ، شهرک صنعتی بزرگ اصفهان ، شهرک های صنعتی راوند و امیرکبیر کاشان و شهرک فناوری اصفهان بود.

در این بازدید یک روزه اسرافیل احمدیه رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان ، محمد جعفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

Leave A Reply