رئیس مجلس :بانکها در خدمت تولید باشند

0

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بانکها باید در خدمت تولید باشند گفت: صندوق توسعه ملی باید به بخش خصوصی اختصاص پیدا کند و نباید بخش دولتی از آن استفاده کند هر چند که هنوز استفاده درستی از آن در بخش تولید صورت نگرفته است .

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ، علی لاریجانی در نخستین همایش فرصتهای سرمایه گذاری استان مازندران که در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد گفت: به تمام دست اندرکاران و مبتکران برگزاری این همایش تبریک می گویم چرا که باید زمینه های سرمایه گذاری در استان مازندران به خوبی فراهم شود و توصیه می کنم که بحثهای اینچنینی برای سرمایه گذاری بیشتر جدی گرفته شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید فضای کسب و کار تسهیل شده و قوانین مورد نظر در این بخش، مدون شود واینگونه همایشها نباید حالت رکود پیدا کند .

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات در کشور وجود دارد که تولید را با مشکل مواجه کرده است، رویکرد حال حاضر این است که به بخش تولید باید توجه بیشتری شود ، هم اکنون دولت لایحه ای را به مجلس در بحث خروج از رکود ارائه داده و برخی از موارد قانونی برای خروج از رکود، در کمیسیونهای مختلف مجلس در حال بررسی است، البته بخش خصوصی با مجلس ارتباط بسیار خوبی دارد و پیشنهادهای بسیاری در این زمینه، مدون شده است .

لاریجانی با بیان اینکه امروز ایران شرایط خوبی برای تولید در سطح ملی دارد گفت: در ادوار پس از انقلاب، مشکلات بسیاری در بخش تولیـد وجود داشت و یکی از این مشکلات، مدیریتهای غلط و سبکهای مدیریتی اشتباه در دولتهای گذشته بود که کمتر به بخش تولید توجه می کردند .

رئیس مجلس تصریح کرد : البته زمانی هم نگاهی، تا حدودی سوسیالیستی، در کشور وجود داشت که آن هم مشکلات بسیاری را برای بخش تولید بوجود آورد اما ما امروز از تمام این شرایط عبور کرده ایم و سیاستهای بسیاری در کشور تدوین شده و ازسوی مقام معظم رهبری این سیاستها ابلاغ شده است بعنوان مثال ، قانون اصل 44 تدوین و ابلاغ شد اما بخوبی مورد اجرا قرار نگرفت و در بسیاری از شرایط، با روح قانون فاصله بسیار زیادی داشت، بنابراین، اشکالات بسیاری وجود دارد و باید این اشکالات اصلاح شود اما سمت گیری اکنون کشور به سمت اقتصاد مردمی است و این مورد را باید حمایت کنیم .

وی تأکید کرد  البته در مجلس هم چندین قانون برای تسهیل فضای کسب و کار تصویب شد و باید اشاره کرد که بخش خصوصی باید زنده باشد و در جلسات بسیاری در مجلس  این موضوع مورد بحث قرار گرفت که نماینده بخش خصوصی هم باید درکنار نماینده بخش دولت  در صحن پارلمان حضور داشته باشد .

لاریجانی افزود  شرایط کشور ، متمرکز بر این است که اقتصاد از بخش دولتی خارج شده و در اختیار مردم قرار گیرد تا رقابتها به وجود آید زیرا عدالت ، زمانی بوجود می آید که رقابت در کشور وجود داشته باشد و از این ظرفیت باید بطور دقیق استفاده شود .

استاندار مازندران : مازندران ششمین استان اقتصادی کشور است

 در ادامه این همایش استاندار مازندران  با بیـان اینـکه مازندران ششمین استـان اقتصـادی کشور است گفت : سرمایه گذاری بخش خصوصی محرک اصلی اقتصـاد و بازوانی برای دولت به شمار می رود .

ربیع فلاح جلودار گفت : با روی کار آمدن دولت ، امیدها در مردم بیشتر شد و دولت توان خود را برای برون رفت از مشکلات بسیج کرده است .

وی بیان داشت : حل و فصل پرونده هسته ای ایران در جریان بوده و فضای مناسبی در این زمینه شکل گرفته است و در حوزه داخلی نیز، تورم و رکود ، بخشی از توان دولت را گرفته که در این زمینه نیز تلاشهایی برای رفع مشکلات صورت گرفته است .

وی عنوان کرد : دولت در شرایط کنونی دست به سوی سرمایه گذاران دراز کرده است و مصمم به اجرای برنامه های توسعه ای در استان با اتکاء بر اسناد بالادستی هستیم .

استاندار مازندران بیان داشت : رشد توسعه بدون توجه به سرمایه گذاری داخلی و خارجی ممکن نیست و در این راستا در تلاش هستیم تا از توان بخش خصوصی برای توسعه سرمایه گذاری بهره گیریم .

فلاح جلودار با اشاره به اینکه مازندران ششمین استان اقتصادی کشور به شمار می رود بیان داشت : این استان رتبه اول در بخش جاذبه های توریستی و رتبه اول در بخش تولید انواع محصولات کشاورزی را بخود اختصاص داده است .

استاندار مازندران تصریح کرد : برخورداری از زیرساختهـای مناسب ، قرارداشتن در مسیر جاده ابریشم ، دریا و جنگل ، از فرصتهـا و مزیتهـای سرمایه گذاری استان بشمار می رود .

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی توان بهره گیری از همه مواهب را ندارد بیان داشت : جای بخش خصوصی در این حوزه خالی است و باید از ظرفیتهای آن بهره گیریم

Leave A Reply