صنعت مبل قم از ظرفیت بالای صادراتی برخوردار است

0

رئیس اتحادیه درودگران قم در سومین همایش صنعت چوب استان گفت: صنعت مبل قم از ظرفیت بالای صادراتی برخوردار است اما باید توجه داشت واحدهای کوچک امکان بازاریابی صادراتی گسترده را ندارند به همین دلیل نیازمند حمایت هستند که در این صورت شاهد جهشی بزرگ در صنعت مبل استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد صادرات 165 هزار دلاری مبلمان از قم بودیم که این رقم با ظرفیت‌های موجود به هیچ وجه تناسب ندارد.

مجتبی صفایی اظهار کرد: رکود در صنعت مبل در سراسر ایران شدید است ولی در این بین، تولیدکنندگان قمی با علاقمندی و تلاش وافری مشغول فعالیت هستند.وی افزود: نهادهای دولتی می‌توانند با حمایت‌های لازم، از آسیب‌های احتمالی به بخش خصوصی در شرایط رکود جلوگیری کنند.

صفایی برپایی نمایشگاه تخصصی مبل استان در شهریور ماه گذشته توسط اتحادیه را مصادیق تعامل میان بخش خصوصی و دولتی عنوان کرد و سپس با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی  صنعتی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در بند پنجم این سیاست‌ها، توسعه تشکلهای تخصصی و افزایش نقش آنها در تصمیم ­سازی­ها مورد تاکید قرار گرفته است به همین دلیل درخواست ما، اعتماد مسئولان به بخش خصوصی و افزایش تعامل با تشکل های صنفی و صنعتی است.

رئیس اتحادیه درودگران استان قم بیان کرد: فعال کردن کمیسیون های تخصصی و ایجاد اتاق فکر در اتحادیه درودگران جزو برنامه‌های ماست و به همین دلیل از همه نخبگان و فعالان صنعت چوب و مبل استان دعوت به همکاری می‌کنیم.

وی برگزاری نمایشگاه ماشین الات و یراق الات با همکاری اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبل ایران در دی ماه و نمایشگاه مبل استان در بهمن ماه و نیز اجرای پروژه گرید بندی و رتبه بندی واحدهای عضو اتحادیه را از مهمترین فعالیت های آتی این تشکل برشمرد.

Leave A Reply