شهرک صنعتی الغدیر می تواند بعنوان اولین شهرک صنعتی مشترک ایران و چین قرار بگیرد

0

هیأت تجاری چینی به همراه رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان قم جهت رایزنی برای استقرار در شهرک های صنعتی استان قم با مدیرعامل و کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی قم دیدار و مذاکره کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم،‌ روح الله ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: پتانسیل استان قم و موقعیت استراتژیک این استان در جذب سرمایه گذاری بسیار مستعد بوده و این منطقه همواره بعنوان یک موقعیت مناسب مد نظر سرمایه گذاران قرار داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم ،‌ موقعیت شهرک های صنعتی استان را به جهت نزدیکی به پایتخت و قرار گیری آنها در کنار آزاد راه قم تهران بسیار مناسب ارزیابی نموده و افزود: تردد سالانه میلیونها مسافر از مسیرهای استان قم به شمال و جنوب کشور موقعیت سرمایه گذاری بی بدیل را فراهم نموده است.

وی در ادامه گفت: هیأت تجاری چینی هم بالطبع با ارزیابی منطقه و موقعیت استان قم خواهان احداث شهرک صنعتی مشترک با همکاری ایران و چین هستند.

مهندس روح الله ابراهیمی شهرک صنعتی الغدیر را شهرکی مناسب جهت حضور و سرمایه گذاری چینی ها دانست و گفت: شهرک صنعتی الغدیر با مساحت 2000 هکتار در کیلومتر 45 آزاد راه قم به تهران بعنوان شهرک نمونه کشوری طراحی شده و هم اکنون در مرحله اجرای زیرساختها و آماده سازی بوده و این شهرک می تواند بعنوان شهرک صنعتی مشترک بین ایران و چین قرار بگیرد.

وی خاطر نشان ساخت: مجموعه شرکت شهرک های صنعتی استان قم با همکاری و حمایت مسئولین استانی در تلاش است تا زیرساختهای لازم در خصوص جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان قم را فراهم نماید.

در ابتدای این دیدار رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان قم ضمن علاقه مندی هیأت تجاری چینی جهت سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی قم گفت: سرمایه گذاران چینی راغب به ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین استان قم و گانسو چین هستند.

ابوالفضل خاکی در پایان گفت: این سرمایه گذاران آماده گی سرمایه گذاری در بخش گردشگری و ساخت هتل و همچنین ایجاد واحدهای صنعتی در زمینه تولید تلفن همراه و لوازم خانگی را دارند.

 

Leave A Reply