فضاهای سایبری، فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات خوشه های کسب و کار

0

به گزارش خوشه های کسب و کار، معاون صنایع کوچک استان قم، از اجرای تغییرات جدید در سایت خوشه های کسب و کار خبر داد.

وحید آشتیانی گفت: سایت خوشه های کسب و کار، با اجرای تغییرات جدید، توانسته است امکانات به روزتری برای بازدیدکنندگان فراهم سازد. این تغییرات در قالب ارتقاء کمی و کیفی سایت صورت گرفته است.

آشتیانی گفت: دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است و جوامع دنیا را دستخوش تغییرات بنیادی می‌کند. فعالیت‌ها، مشاغل، مهارت‌ها، فرهنگ‌ها، نیازها و… همه و همه تحت تاثیر این فناوری قرار گرفته و متحّول شده‌اند. می توان گفت که عصر حاضر، عصر اطلاعات و تبادل مجازی دیدگاه­ ها است، لذا همکاران و فعالان حوزه های صنایع کوچک و خوشه های کسب و کار کشور نیز ناگزیز به استفاده از این فضای سایبری(Cyber Spase) می باشند. در این راستا، از سال 1392 با هدف فراهم نمودن فضایی مناسب برای اشتراک گذاری اطلاعات و اخبار صنایع کوچک و خوشه های کسب و کار، تارنمای اطلاع رسانی خوشه های کسب و کار راه اندازی شد.

وی گفت: تارنمای خوشه های کسب و کار با به کارگیری ایده ها و طرح های تازه، تلاش نموده است تا اخبار و رویدادهای خوشه های کسب و کار و صنایع کوچک کشور را اطلاع رسانی نموده و از ظرفیت های موجود استفاده نماید.

وی گفت: تالار گفتگو، بانک اطلاعاتی خوشه های کسب و کار، کتابخانه دیجیتالی خوشه های کسب و کار، قوانین و مقررات مرتبط، به دو زبان فارسی و انگلیسی از قسمت های اصلی این تارنما است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر رتبه جهانی سایت خوشه های کسب و کار 800هزار و رتبه کشوری آن 19 هزار می باشد. این سایت از ابتدای راه اندازی خود، روندی صعودی داشته و در مقایسه با سایر وب سایت های مشابه، وضعیت رشد قابل توجهی داشته است. تصویر ذیل، وضعیت تارنمای خوشه های صنعتی کشور را در مقایسه با سایر تارنماهای اطلاع رسانی نمایش می دهد

Leave A Reply