سرمایه‌گذار را پشیمان نکنیم/ خصوصی‌سازی فقط واگذاری نیست

0

به گزارش خوشه های کسب و کار، حمید رضا فولادگر در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز در رابطه با خصوصی‌سازی و اجرای صحیح سیاست اصل ۴۴ با بیان اینکه کشورمان باید به طور صحیح و مدیریت شده به سمت اجرای کامل سیاست اصل ۴۴ حرکت کند، گفت: از زمانی که سیاست‌های اصل ۴۴ ابلاغ شده، یک بخشی از این سیاست‌ها در کشور عملی شده  اما در حد واگذاری بود است. 

نماینده مردم اصفهان افزود: واگذاری تمام سیاست‌های اصل ۴۴ را پوشش نمی‌دهد و باید بگویم که به دیگر بخش‌های سیاست‌های اصل ۴۴ عمل نکرده‌ایم. 

وی در رابطه با دیگر بخش‌های سیاست اصل ۴۴ گفت: رفع موانع سرمایه‌گذاری، آزادسازی اقتصادی و بهبود کسب‌وکار از جمله دیگر سیاست‌های اصل ۴۴ است. 

فولادگر ادامه داد: عده‌ای در کشور گمان می‌کنند که خصوصی‌سازی فقط با واگذاری اتفاق می‌افتد. 

نماینده مجلس نهم خاطر نشان کرد: واگذاری به بخش خصوصی صورت می‌گیرد اما زمانی که موانع و مشکلات دیگر پیش روی بخش خصوصی است، سیاست خصوصی‌سازی به معنای واقعی کلمه انجام نمی‌شود. باید دیگر عوامل هم در میان باشد که بخش خصوصی به طور واقعی پا بگیرد. 

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه سیاست اصل ۴۴ یک بسته است و برای همین نمی‌شود یک بخشی از آن را انجام داد و بخش دیگر را انجام نداد، گفت:در کشور می‌آیند فقط واگذاری را انجام می‌دهند ولی وقتی اصلاح ساختار، آزادسازی‌ها، بهبود شرایط کسب و کار و رقابت اتفاق نیفتد، هیچ اتفاق مثبتی در کشور صورت نمی‌گیرد. 

فولادگر ادامه داد: عده‌ای در کشور فکر می‌کنند با آزاد سازی تمام مشکلات حل می‌شود، در صورتی که باید تمام عوامل باشد تا سرمایه‌گذار تمایل به حضور در کشور داشته باشد. نه اینکه با دیدن چنین مشکلاتی در کشور از ورود به کشور و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف پشیمان شودB/.

Leave A Reply