طرح زنجیره ارزش فرش دستباف در راستای ایجاد ارزش افزوده

0

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان که با حضور استاندار تشکیل شد، گفت: طرح زنجیره ارزش فرش دستباف خراسان شمالی در راستای ایجاد ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی و صنعتی این صنعت اجرایی شد.

به گزارش خوشه های کسب و کار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی، محمدعلی یوسفی تاکید کرد: براساس این مطالعات یکی از بزرگترین مشکلات استان در زمینه صنعت فرش، خروج ارزش افزوده اقتصادی این صنعت به استانهای همجوار به دلیل مفقود بودن حلقه های اصلی این صنعت مانند رنگرزی ، پرداخت ، قالیشویی و .. است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان ساخت : به منظور ایجاد این حلقه ها برای صنعت فرش استان، نخستین شهرک تخصصی فرش دستباف کشور در بجنورد احداث شد و هم اکنون قابل واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری می باشد.

محمدعلی یوسفی گفت: طرح تحلیل زنجیره ارزش فعالیتی است که هدف آن ارائه سطحی از ارزش به مشتری است که هم هزینه فعالیت را پوشش می دهد و هم سود مناسبی را به ارمغان می آورد.

وی مزیت این طرح را ایجاد فرایند تسهیل در امر تولید و توزیع تولیدات صنعتی اعلام کرده است.

یوسفی افزود: در راستای اجرای این طرح مطالعاتی تمام فعالیتهای زنجیره ارزش اعم از فعالیتهای اصلی و پشتیبانی و زیرساختهای این فعالیتها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت آن نیز مشخص شد.

Leave A Reply