جایزه ملی گره طلایی برای منتخبین فرش دستباف نهادینه شود

0

 

به گزارش خوشه های کسب و کار، دومین همایش فرا استانی فرش دستباف استان قم، با حضور مسولین استانی و کشوری در مجتمع ونوس استان قم برگزار شد. این همایش همزمان در قالب همایش چهره های ماندگار فرش دستباف قم و به مناسبت بزرگداشت مرحوم استاد رشتی زاده و تجلیل از چهره های ماندگار و منتخبین فرش دستباف خود برگزار شد. در این همایش به منتخبین خوشه فرش دستباف قم، یادبود گره طلایی اعصا شد.

 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم، با تجلیل از یاد و خاطره ی مرحوم استاد رشتی زاده گفت: فرش دستباف قم، از مهمترین محصولات صادراتی کشور به شمار می رود که لازم است اقدامات برنامه ریزی شده در این راستا برای تقویت آن انجام شود.

طیبی نژاد گفت: یکی از برنامه های انجام شده برای تقویت و بهبود جایگاه فرش دستباف قم، انجام پروژه توسعه خوشه فرش دستباف قم است.

وی گفت: این خوشه، در سال سوم برنامۀ خود قرار دارد و تا کنون اقدامات مناسبی در آن انجام شده است که اهم آنها عبارت است از: تولید نمونه فرش از نخ ابریشم داخلی، خرید مشترک مواد اولیه، ایجاد سایت مشترک تبلیغات و بازاریابی، بسته بندی و پیشنهاد بسته بندی مناسب، سلیقه یابی و توسعه بازار فرش در کشور چین.

وی گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان با همکاری دیگر نهادهای استانی، اقدام به دائر نمودن نمایشگاه دائمی فرش دستباف در ورودی شهر نموده است.

در پایان وی سه پیشنهاد به نمایندگی از شرکت کننده های حاضر در همایش ارائه داد که عبارت است از:

  • نامگذاری 6 اذرماه به عنوان روز ملی فرش دستباف کشور
  • جایزه ملی گره طلایی نهادینه شود
  • حمایت از خوشه فرش دستباف قم به عنوان خوشه ی پیشرو در صنعت فرش دستباف

 

Leave A Reply